Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Ewa - 18 juli 2008 21:26

Nu ikväll blev det bestämt att vi ska köpa Peek-a-boos Happy Eazzter. En liten brun rex ska få bo tillsammans med våra vildingar. Lite nervöst, men mest roligt. Hon är så söt! Vi ska hämta henne redan på söndag kväll, så det blir ingen lång eller oliiiiiidlig väntan. Jag ska få träffa Annie - hon är nästan en kändis för mig!!


Fridens.

Av Ewa - 18 juli 2008 12:37

Jag känner mig som en urvriden disktrasa ā la Wettex. Tung, tråkig och utan styrsel. Blä, säger jag bara! Ingen styrketräning blev det heller fast jag kom upp i god tid för medan jag for omkring och gjorde mig i ordning, så drog hostan igång och näsan började rinna.


I stället följde jag med Pär till Audis bilverkstad i Södertälje. Eftersom jag inte kan någonting om bilar eller motorer, jag har inte ens körkort, så tänker jag inte ens försöka mig på att skriva om felet på bilen mer än att det inte är allvarligt; vi är inte bil-lösa. Efter det åkte vi till "Granngården" och köpte en ny jätte-bale med spån. Jag kom och tänka på mitt minnes-inlägg häromdagen och föreslog att vi skulle åka dit där vi bodde förut. De husen är sig lika även om de börjar se slitna ut, men det byggs och grävs väldeliga runt omkring; nya vägar, rondeller och många villor och parhus. "Det är i alla fall ingen avfolkningsbygd" konstaterade jag. Sedan åkte vi Hem och handlade på Vårt Eget Konsum. Hem ljuva hem!


Nu sitter jag här, några timmar senare och hänger över bordet för att hålla mig uppe (lätt överdrift). Dagen har känts lång och jag vill helst av allt gå och lägga mig. Det blev en lätt middag igår i form av micrade piroger och sallad (det är smarrigt när matlusten inte är som den ska, men med den nya kosten, så försvinner så'nt för mig *snyftar*), men idag ska jag laga det som var planerat igår: pasta i tonfisksås och sallad (pasta kommer oxå att försvinna).


Igår lyssnade jag klart på "HP och fången från Azkaban". Suck. :-(

Nästa ljudbok blir "En geishas memoarer" av Arthur Golden med Mirja Turestedt som uppläsare.


Min lilla gubbe har namnsdag idag: Fredrik. Först ut i fruntimmersveckan vilket jag tycker passar eftersom han trivs så bra i dam-sällskap (han har sju damer bara här hemma!).


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards