Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Ewa - 16 juli 2008 16:31

När jag flyttade ihop med Pär 1990, så var det till hans stora trea i Södertälje. Där bodde vi kvar till 1998 då vi behövde en större lägenhet och fick höra att en fyra i samma område var ledig. Den låg på gården bredvid och vi flyttade dit i november det året. Vilket misstag. Vår kommande vantrivsel berodde till största delen på grannarna ovanför.


En kväll satt vi och såg "Titanic". Elin var "utlånad" över helgen (tror jag). Grannarna lyssnade på musik på HÖG volym. Till slut blev den så hög att vi hade svårt att höra filmen. Vi gick upp och ringde på. När vi hade framfört vårt klagomål svarade herr Granne: "Vi fick aldrig några klagomål från de som bodde i lägenheten före er." Intelligent. Varför tror han att de flyttade?


Hög musik kan vara störande, men något som är värre är att vara tvungen att lyssna till gräl och höra hur herr Granne skriker "Håll käften!" till sina döttrar. Allt för ofta lät det som att han inte nöjde sig med att bara skrika.... Fru Granne var inte mycket bättre hon. Framåt våren 1999 stod jag inte ut längre utan ringde BRIS, men blev hänvisad till ansvarig skolsköterska. Jag ringde anonymt, men namngav Grannarna. Tyvärr, minns jag inte om det blev bättre, men jag TROR att det lugnade ner sig.


En gång kom jag hem och mötte Fru Granne med barnen vid hissen. Eftersom jag alltid har trott på vanligt hyfs, så hälsade jag. Fru Granne hälsade tillbaka. Precis innan hissdörren gick igen hörde jag hur en av döttrarna sa: "Men mamma, du sa ju att vi inte skulle prata med dem!".


Det är alltså den lägenheten inklusive grannar som jag fortfarande har mardrömmar om att vi har flyttat tillbaka till. Vissa upplevelser sätter djupare spår än andra....


Till dessa minnen hör musik av Desree. Vi köpte hennes CD "Supernatural" på hösten och jag lyssnade ofta på den. Däremot har jag aldrig lyssnat på den sedan vi flyttade hit av just den anledningen att den är så starkt förknippad med vantrivsel och olustkänslor. För några dagar sedan fyllde jag MP3:n med ny musik och då hittade jag Desree i vårt musikbibliotek (som Pär har lagt in på vår egen server). "Det vore väl själva f-n om några fisiga minnen ska göra att jag går miste om bra musik!" tänkte jag och flyttade över bl.a denna låt med Desree som heter "Life"

Av Ewa - 16 juli 2008 11:57

Idag mår jag inte alls bra....

Trött på ett matt och orkeslöst sätt.

Förkylningen är tillbaka med däsdäbba och hals-kli.

Ingen träning, men en sväng till Konsum var nödvändigt. I morgon kommer Pär och Elin hem igen och den slappa mathållningens period är över. Eftersom det är onsdag, så ska jag städa buren, men allra först måste jag nog ta mig en tupplur i soffan.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards