Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Ewa - 12 juli 2008 21:37

"Ifrågasätt inte din frus omdöme. Se vem hon gifte sig med!"


Jag hittade det här citatet hos Kaela.

Det kan även tolkas som något mindre bra.... ;-)

Älskar min gubbe!

BloggRegistret.se
Av Ewa - 12 juli 2008 21:19

"This is your life" med The Blow Monkeys.

Jag har sett dem lajv!

Av Ewa - 12 juli 2008 20:52

Amii Stewarts version av "Knock on wood". Ska spelas högt.

Den här har ingenting med ballad-listan att göra. Jag kom bara ihåg den.

Av Ewa - 12 juli 2008 20:40

Bland de 25 bästa balladerna hamnade den här som jag aldrig har hört eller hört talas om, men nu vet jag att den "suger big time" och videon likaså. Jag har med den som ett exempel på bottennapp och en liten undran om varför den var med på listan över huvud taget. "All I need" med Air.

Av Ewa - 12 juli 2008 13:02

Jag vill börja med att tacka för allt stöd när Maggan dog härom dagen. Det känns fortfarande ovant med ett udda antal fyrbeningar, men tårarna har i alla fall slutat att rinna.

Idag är jag såååå trött!!

Igår somnade jag före halv 23 och det känns som att jag har sovit gott. Hade det inte varit för grisarnas frukost, så vet jag inte hur länge jag hade sovit. Det var veckostädning inplanerad idag och jösses, vilken beslutsångest jag hade över det då! Efter min egen frukost var klockan 10 och jag ville bara sova. Jag satte mobilens larmfunktion på 12.00 (den spelar då upp en metallisk trudelutt som heter 'Shanghai' och jag blir inte väckt på något brutalt sätt) och lade mig tillrätta i soffan. Två timmar susade förbi och mobilen väckte mig som planerat. "Jag orkar inte städa idag!" hann jag tänka innan jag somnade om. Sedan var klockan nästa 13 och jag behövde gå på toaletten, så jag tog mig, motvilligt, upp. "Jag VILL inte städa" tänkte jag. Sedan försökte jag koppla tillbaka till känslan av välbehag som följer som ett brev på posten.  ........ Nää, ingen koppling. "Äh, jag bara gör det utan att känna efter hela tiden!" När jag hade bytt om från pyjamasen som jag fortfarande bar, tog på mig tofflorna och skulle börja, så dök den allra sista Anti-Motivations-Tanken upp sitt lilla nylle: "Jag kan skjuta upp städningen till nästa helg när Pär och Elin är hemma igen. De kan gott få hjälpa till! Titta - det är inte alls lika skräpigt nu när jag har varit ensam i flera veckor!"

AMT-tanken vann. Beslutsknuten i magen försvann och jag kompromissade genom att rengöra toaletten och tvättstället och genom att torka av bordet i vardagsrummet som hade väldigt synligt kladd. Nu känns det bra!

Jag är fortfarande trött, men jag ska hålla mig uppe till sängdax. Kan jag inte få gå och lägga mig snart?


Fridens.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards