Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Ewa - 9 juli 2008 15:16

Ögonen svider av alla tårar (nu börjar de rinna igen!).

Det var inte roligt att ringa till Agria för att be dem att stryka Maggan från försäkringen.

Jag har ingen ro att spela data-spel.

Koncentrationen räcker inte för TV eller film, knappt ens för Dallas.

Jag har inte ens FÖRSÖKT att läsa.

Jag är trött efter en dålig natt, men hade inte ro att slumra en stund.

Allt ätbart smakar apa.

Den tänkta promenaden är inget alternativ längre; ork och lust saknas.

Kroppen är rastlös fast jag är trött.

Ångesten ligger och lurar.

Jag tog några extra droppar.

Kan aldrig den här dagen ta slut??

Nu måste jag städa buren för handdukarna på golvet är så pass äckliga att mina fem gullegrisar hellre ligger inne i buren.

"Rödluvan" var urdålig och deprimerande med alltför många tankar och barndomsminnen. Vad ska jag lyssna på nu?? De tre CD-böckerna som jag beställde från AdLibris verkar ju aldrig komma.

Huvudvärk.


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 9 juli 2008 08:53

När jag kom in i köket strax efter 8 drog frukost-hallaballoon igång, men Maggan deltog inte. Det var knappt att hon orkade andas. Medan de andra åt, så försökte jag mata Maggis, men det var som att hon kände att det snart var slut, så hon slingrade sig och ville bara in i buren. Där gjorde hon en halvhjärtad rusning innan hon lade sig på sidan och andades ut en sista gång. Jag stod bredvid hela tiden och stor-tjöt. Nu har vi bara fem marsvin.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards