Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Ewa - 8 juli 2008 15:49

Jag har gått igenom alla olika ställen där jag behöver lösenord. Jag tillhör den mindre smarta sorten som använder samma lösenord, i olika varianter, överallt. Nu har jag bytt överallt. Jag har inga problem att komma ihåg det nya lösenordet, men jag har svårt att komma ihåg ATT jag har bytt. Här t.ex får jag alltid logga in två gånger eftersom jag skriver in fel lösenord. Suck! Tänk om jag kunde installera mer minne i min skalle.....


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 8 juli 2008 12:43

Jag tömde träningsryggan på träningspryttlar, slängde upp den på ryggen och gick ned till Konsum för att handla mjölk, youghurt och andra tunga saker. Jag köpte müsli av den krispiga/crunchiga sorten i stil med "Start!". De senaste åren har den varit portförbjuden hos oss bara för att den är så fett- och sockerrik, men idag ville jag ha något extra. Det bidde en CD-bok oxå, "Rödluvan" av Unni Lindell. Trösthandling av müsli och CD-bok; jag är nog inte SÅ himla dyr i drift ändå.


Nere i centrum vaggade ett gäng änder omkring. När jag skulle gå hem, så passerade jag riktigt nära när de plaskade runt i en av vattenpölarna från gårdagens och dagens regn. Det var en vuxen and och resten små. Jag lyckades räkna ihop till elva småttingar (det var svårt eftersom de inte stod stilla). Ett dagis på promenad? Den vuxna anden gav ett ljud ifrån sig när hon började gå åt ett annat håll och småttingarna följde genast efter. Hur gulligt som helst! Jag förstår inte hur hon lyckades hålla reda på alla....


Maggan hänger med så här tre timmar senare. Jag har gett henne CC en gång i timmen. Hon har även fått en slurk vatten efteråt. Hon ser trött ut och småruggig, men det är nog liiiiite mer liv i henne än det var i morse. Det är snart dax för lunch-dosen och då ska hon få gurka till efterrätt.


Det är inte någon bra dag idag.



 





Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 8 juli 2008 12:40

Man svettas mer ju mer vältränad man är.

Sant eller falskt?

JAG vet inte.

Jag vet bara att det inte stämmer i MINA öron. Alla svettas olika mycket.


Fridens.



BloggRegistret.se
Av Ewa - 8 juli 2008 09:19

Igår kväll såg Maggan ruggig ut och låg för sig själv i ett hörn. Jag gjorde ett första test genom att ta ut henne och ge henne ett stort salladsblad. Hon åt nästan hela. Hon kändes tunn.


Nu på morgonen blev misstankarna bekräftade för hon åt inte frukost, hon försökte inte ens. Jag grävde fram CC-pulvret ur frysen och hon protesterade inte. Hon låter förkyld och känns lealös även om hon försökte smita när jag skulle ta henne. Nu sitter hon i överburen tillsammans med syrran, så att jag ska kunna ta henne lättare när jag ska stödmata. Nu har hon hasat sig ut ur sitt krypin och verkar försöka äta hö.


Håll tummarna!

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards