Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Ewa - 5 juli 2008 17:09

Promenad i 55 minuter i ett BRA tempo! Jag valde en runda med små backar, så jag orkade hålla samma tempo hela tiden. Vad skönt det var och vad skönt det är nu efteråt! Det var mycket behagligare ute idag eftersom det är ordentligt molnigt och bara ca +20, men måste det blåsa så förbålt? Hela tiden??


På promenaden passerade jag ett fält som, vid andra årstider, är rätt intetsägande. Nu är det högsommar och det var knök-fullt av hundkäx. STORA hundäx. Vissa av dem var lika höga som jag!! Lite utomjordisk "Världsrymden anfaller" mutant-känsla över det hela. Läckert på ett kusligt sätt. Dessutom var det helt tomt på både människor och djur och det räcker för att min fantasi ska dra igång...... En stund senare såg jag något på asfalten som rörde sig och trodde först att det var en liten sten som jag hade sparkat till, men den rörde sig en gång till utan att mina fötter var i närheten. Jag böjde mig fram och så en yttepyttepytte groda. Den var inte mer än 1 cm! Jag hoppas att den klarade sig.


Det har blivit ett dilemma att veta var gränsen går. Våren och sommaren hittills har varit tuff och träningen har uteblivit alltför ofta och av olika orsaker. Den senaste tiden har jag varit förkyld. Jag skulle kunna träna i alla fall, men var går gränsen? Efter promenaden i torsdags (klibb-rundan), så kändes det inte alls bra, men igår gick jag en längre runda och det kändes väldigt bra från början till slut. Samma sak idag. Jag kanske ska tolka min rastlöshet som ett tecken på att jag orkar träna för det var rastlösheten som fick iväg mig både igår och idag. Rastlös = tillräckligt frisk. Då var ju DET problemet löst!


Det är lördag idag.

Visst är det det?

Då behöver jag inte anstränga mig på något sätt för att få någonting (mer än promenaden) att bli nyttigt! Frihet! Vet ni vad jag ska äta till middag här min fria lördags-ensamhet? Strips med salt och ketchup och till det en Pucko. Jojo! Nu ska sätta på ugnen för att värma stripsen.


Fridens!

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards