Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Ewa - 4 juli 2008 20:09

Ett litet må-bra-recept:


1. Kvällspromenad när luften är svalare och skuggorna långa (det blev hela 70 minuter idag och det känns i benen, men det var väldigt skönt!).


2. Direkt in i duschen och avsluta med svalt eller till och med kallt!


3. Gör en kanna te och kryp upp i soffan med en bok eller en bra film.


Eftersom det är fredag, så toppar jag med choklad. Här är en som kommer att sova som en liten gris! :-)


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 4 juli 2008 15:15

Igår läste jag ut "Döden och pingvinen". BRA!

Idag ska jag börja läsa "Ur min aska" av Inger Jalakas.


Idag lyssnade jag färdigt på "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" av Håkan Nesser med författaren själv som uppläsare. Underbar! Rolig! För kort;  bara 6 skivor. För bara några månader sedan tyckte jag att det var egotrippat av en författare att läsa sin egen berättelse, men när det gäller just Håkan Nesser, så medger jag gärna att jag hade fel för han är en gudabenådad läsare. Mycket behaglig röst att lyssna till! Något som är typiskt mig är "antingen eller", inga kompromisser, svart eller vitt. När det gäller herr Nessers böcker, så vill jag fortsättningsvis inte lyssna på hans ljud-böcker om det är någon annan som läser. Håhåjaja.


Nu lyssnar jag på "Kleopatras kam" av Maria Ernestam med Anna-Maria Käll som uppläsare. 


Fridens.



BloggRegistret.se
Av Ewa - 4 juli 2008 10:39

Jag orkar inte hålla isär 'de' och 'dem'!!!

BloggRegistret.se
Av Ewa - 4 juli 2008 10:10

Nu har Pär åkt igen. :-(

Han drar vidare mot Öland vid lunch och jag kommer att vara ensam i två veckor. Jag tycker om att vara ensam även under längre perioder, men behovet är inte lika stort som för några år sedan. Det som är jobbigast är faktiskt grisarna och allt pyssel som dem för med sig. När arbetet är uppdelat på tre personer och när alla gör sin lilla bit av det hela, så tänker man inte på det. Pär tror inte riktigt på mig. Bah! Frukost, utsläpp, hö, hö, kraftfoder, hö hö, nattning, nytt vatten, hö och sedan börjar det om nästa dag. Lägg sedan till burstädning två gånger i veckan. Jag får väl ta en sorts semester från marsvins-skötseln när Pär och Elin kommer hem igen!


Naturligtvis hade jag och grisarna kunnat följa med till Öland, men jag trivs inte där. Mina svärföräldrar har ordnat det himla fint eftersom de tillbringar sommarhalvåret där, men huset är litet (mini-kök kombinerat med vardagsrum, två sovrum och badrum) och har ett gästhus med två sovrum. Det är inte meningen att man ska tillbringa tid inomhus vilket, i sin tur, ställer höga krav på vädret. Jag är en klassisk stugsittare som inte trivs med att sitta utomhus och läsa, äta, rita, göra utflykter med matsäck eller vad man nu tar sig för. Pär och jag hade ganska hetsiga diskussioner de första gångerna som jag inte ville följa med, men nu är det mer regel än undantag. Ett av mina argument är att Elin, när hon blir äldre, inte ska få veta att hennes mamma tillbringade många veckor på Öland fast hon vantrivdes för det upplevde jag med min mamma och vår stuga i Poikkjärvi. Jag vill att Elin ska ha en mamma som vågar stå för vad hon tycker och inte hakar på bara för att alla andra gör det. Sedan vi flyttade hit till vårt paradis, så är jag än mer obenägen att åka hela vägen till Byxelkrok! Svägerskan med familj bor i en lägenhet vid Sveavägen inne i Stockholm och det är väl inte så konstigt att de tillbringar sommaren på Öland och på Singö.


Nu måste jag äta en försenad frukost. Jag mår tjyvens idag; förkylningen känns värre och magen är ur lag. :-(


Fridens.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards