Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Paraplyer och dunderhonung

Av Ewa - 30 juni 2008 17:52

Det har regnat idag. Skurar. Kraftiga. Dusch-liknande. Så pass kraftiga att jag hörde regnet genom stängda treglasfönster. Imponerande! När det vräkte ned som värst, så såg jag en skata som tog skydd under ett utstickande tak och den blev kvar där i närmare två timmar. Jag överdriver inte! Jag tittade på film och den satt där den satt. När regnet avtog såg den sin chans och stack innan nästa skur kom. Paraplyer? Yttepytte paraplyer som väger noll och spänns fast under "hakan". Jag kan se det framför mig. Tydligt. Hur fåglarna rent praktiskt ska få dit paraplyet är inte min uppgift att lösa för idékläckandet är mer min grej. ;-)


Min förkylning är som depressionen, så till vida att den är vidrig när jag vaknar och lättar under dagen för att sedan slå till med full kraft mot kvällen. Jag upprepar något jag skrev förra veckan: jag får ingen riktig ordning på någonting. Snuvor och depressioner suger musten i mig och till slut är det utmattning och slöhet som håller mig i en helkropps-låsning. Nu skulle jag behöva en burk dunderhonung för att ta mig loss.

"Bamse! Kom hiiit!!!"

Det psykologiska motståndet mot att äta fortsätter att vinna mark och det är inte mycket som är gott längre. Det kan i och för sig bero på att smaklökarna har åkt på snytingar från förkylningsbacillerna, men det känns som det är mer än det. På fredag åker Pär till Öland igen och blir borta i två veckor och kommer sedan hem tillsammans med Elin och jag får verkligen skärpa till mig, så att det inte blir så att jag lever på enbart mackor, youghurt och te hur frestande det än är. Jag drömmer om mat-pillerna som alltid finns med i science fiction-filmerna.


Fridens.


BloggRegistret.se  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards