Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Ewa - 27 juni 2008 16:41

Färgen blev över förväntan! En härligt chokladaktig brun ton. Aj lajk it!

Sedan är det ju alltid skönt att duscha och jag känner mig mindre sunkig trots brak-snuvan. Jag har tagit 10 droppar och hoppas få sova gott i natt då jag, dessutom, har bytt lakan i sängen. Mojsigt!








Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 27 juni 2008 15:47

Nu är det 26 minuter kvar innan jag måste skölja ur hårfärgen. Wellas Viva nr 677 även kallad "Warm chocolate". När vi veckohandlade på Coop i tisdags, så köpte både Elin och jag hårfärg. Oftast har jag valt hårfärg med aningen rött i, men de senaste gångerna har resultatet blivit mindre bra, så den gången satsade jag på brunt. I grunden är mitt hår mörkblont (enligt passet, men vad ärdet för färg egentligen?) och den senaste åren har många hårstrån bytt om till grått (vilket jag gillar skarpt!). Hur som helst, så är det en bra grundfärg när jag vill prova något annat. Idag bestämde jag mig för att ta en lång-dusch inklusive hårfärgning och ser då att den färgen jag valde är en urtvättbar toning, medan Elins färg är permanent och det var tänkt att vara tvärtom! Tur i oturen, så hade vi valt choklad-nyanser som var väldigt lika varandra (vi gillar allt som har med choklad att göra ;-)  )och eftersom hon sitter i en lastbil på väg till Öland, så ringde jag henne för att fråga om det var ok med ett byte, så att jag tar den permanenta. Det gick bra och nu sitter jag här med 17 minuter kvar av färgnings-tiden. Det är inte det lättaste att köpa hår-färg: olika fabrikat som är mer eller mindre skonsamma mot håret, toning eller permanent, slingor?, förtifjorton nyanser, för-behandling och/eller efterbehandling. Det är kanske inte så konstigt om det blir fel. :-P


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 27 juni 2008 10:51

JAG ÄR SOLOKVIST HELA HELGEN!

ÅLRAJT!!







PEST, PEST, PEST.























Humörsvängningarna tröttar ut......


BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards