Alla inlägg den 22 juni 2008

Av Ewa - 22 juni 2008 15:47

Pärs frisyr påminner om munkarnas tonsur, kan man nog säga. Ju äldre han blir desto kortare vill han att håret ska vara. Till slut tog Snikne Ville över när han tyckte att vi kan spara pengar genom att köpa en klipp-maskin så att JAG kan klippa honom i stället för frisören. Jag var inte lika tänd på idén, men nu har vi kört på den linjen i ungefär 2 år och Pär är nöjd och det är ingen som pekar på honom eller skrattar åt honom. Nu när jag är mer haj på att hantera klipp-maskinen, så skulle jag vilja klippa ett mönster i nacken, men Pär säger alltid nej. :-(


Elin tyckte inte om att tvätta håret när hon var liten, men vilken liten flicka gör väl det? Det var i alla fall av den anledningen som jag bestämde att hon inte fick ha långt hår; så länge hon inte skötte det själv, så bestämde jag. Moahahaha! Jag lyckades klippa ett slags page med lugg och det blev tydligen bra för ibland fick jag frågan vilken frisör som klippte henne. *rodnade klädsamt*  Ju äldre hon blev och ju längre hon ville att håret skulle vara desto svårare blev det för mig att få det snyggt och till slut blev det frisören. Nu känns det som att vi är tillbaka där vi började för det är lika tjatigt att få iväg henne till en frisör som det var att få i henne i badkaret när det var dax att tvätta håret!

"Inte hå'et! Inte hå'et!"

Efter onsdagens fiasko, när hon inte kom upp ur sängen, så sa jag att "You're on your own!".

Hennes blick blev glasartad och rösten hade stänk av panik.

Idag kom vi faktiskt in på just det faktum att jag brukade klippa henne och plötsligt sa hon att det skulle jag ju kunna gör nu oxå. Det är ju bara de yttersta topparna som JAG FÅR KLIPPA (hon skulle egentligen behöva kapa en 3 cm).

"Det blir ju billigare oxå." lade hon till. Snikne Villes dotter.....

Nu har jag klippt de yttersta topparna och det ser väl hyfsat ut. Bakifrån kan man se att håret är liiiite längre på höger sida, men om hon håller huvudet käckt lutat åt vänster hela tiden, så jämnar det ju ut sig! :-D


Fridens.


BloggRegistret.se
Av Ewa - 22 juni 2008 12:01

Alla grisar hade långa klor, smutsiga tassar och odefinierat kladd i pälsen; alltså var det dax att klippa klor och bada. Jag fångar in, langar till Pär som klipper som langar till Elin som badar som langar till mig som gosar torkar. Lagarbete i dess prydno! Alla grisar har åsikter om allting.

"Jag vill inte fångas in!"

"Jag vill inte klippa klorna - nu sticker jag!"

"Det är ok att klippa klorna, men det är bäst att pipa för säkerhets skull..."

"Jag hatar att bli blöt i pälsen och få frisyren förstörd!"

"Släpp mig annars hugger jag..."

"Inte bitas!" (Pärs röst)

"Jag slingrar tills du släpper mig!"

"Som du vill - nu kissar jag på dig...."


Tösabiten är inte överförtjust i att klippa klorna, men hon är tålmodig och hon ÄLSKAR att bada!


Fridens.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards