Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Ewa - 14 juni 2008 20:58

I min värld finns det inte krig av den enkla anledningen att varenda människa har insett att det inte finns några vinnare i ett krig och att ingen vill utsätta någon annan för det trauma som kommer av att vara delaktig i ett krig.


I min värld finns det lagom med mat åt varenda kotte; ingen svälter, ingen bantar.


I min värld är alla människor en fena på empati och av den anledningen finns varken mobbing eller någon form av misshandel.


I min värld blir man beundrad när man skaffar sig kunskap om någonting för att slippa de fördomar och den rädsla som okunnighet ofta har i släptåg.


I min värld har lärare, vårdpersonal och affärsanställda (+ alla lågavlönade yrkesgrupper som jag inte kommer på nu) avundsvärt höga löner och fallskärmsavtal.


I min värld betalar skådespelare som tjänar 20 miljoner dollar för en film och supermodeller 50% av sin inkomst till bättre behövande därför att det är ett krav för löner över miljon-strecket.


I min värld kan man inte arbeta som hockey- eller fotbollsproffs eftersom den "yrkesgruppen" inte får ta emot lön.


I min värld är en hjälte det samma som någon som gör något bra för sin allra närmaste omgivning t.ex de som arbetar inom vården och inte killarna som kommer hem med en guldmedalj i hockey-VM.


I min värld finns ingen ekonomisk brottslighet eller fiffel med bidrag eftersom det är tydligt och klart för alla och envar vart skattepengarna tar vägen.


I min värld blir man beundrad när man har en välmående familj som fungerar bra i samhället i stället för att bli beundrad för att man har den nyaste bilmodellen eller det största huset.


I min värld finns det finns det många och snabba tillvägagångssätt för att kunna få en bullerfri miljö.


I min värld finns varken tobak, alkohol eller narkotika.


I min värld inleds alla nyhetssändningar och dagstidningar med 1o minuter respektive 10 sidor goda nyheter och om det kravet inte kan uppfyllas, så uteblir sändningen respektive tidningen.


I min värld måste man ha föräldra-kort för att få skaffa barn och man ska klara både teori-, praktik- och sunt förnuft-prov.


I min värld finns det en spak som vänder en uppförsbacke till nedförsbacke vid behov.


I min värld skulle jag aldrig fundera på att ta livet av mig.



BloggRegistret.se
Av Ewa - 14 juni 2008 16:30

Igår kväll, strax före 22, tog jag plats i soffan och började läsa. Jag kände redan då att jag var trött, men ville läsa bara litet till. Och liiite till. När jag väcktes av att boken slog mig på näsan, så förstod jag att det nog var lika bra att gå och lägga sig (jag får nog läsa om det sista kapitlet eftersom jag läste det mesta med ögonen på tre kvart :-P ). Halv 23 = ovanligt tidigt för mig. Jag stöp som en klubbad oxe och soooooov. 7.30 blev det ett kort avbrott för ett toalettbesök, men efteråt vinglade jag snabbt tillbaka till sängen och somnade om och sov till 10. Det blev nästan 12 timmar! Att lite shopping kan vara så jobbigt! ;-)


En sen frukost. En seg frukost. Ont i knäet. Ruggväder. Pär och jag gick till Konsum för att fylla på med mjölk och lite annat. Den här gången fanns det jordgubbar från Finnerödja och de brukar vara godast, så det blir gubbar med vispad grädde till efterrätt idag.


Jag känner mig helt ur slag idag och den lilla orken som jag hade samlat ihop under en period av flera veckor är som bortblåst. Även grisarna är dämpade idag, men de var väldigt alerta när det serverades vattenmelon, så de är inte sjuka.


Fridens.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards