Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Ewa - 13 juni 2008 16:17

Även om jag tänker efter så ordentligt att jag får huvudvärk och ser stjärnor, så kan jag inte komma på en enda fredag-den-trettonde som verkligen har varit en otursdag från morgon till kväll. Däremot minns jag ett par fredagar-den-trettonde som har varit riktigt bra dagar. Jag tycker att det är mycket, mycket värre med måndag den trettonde. Fredag är ändå fredag och humöret brukar vara därefter och resten brukar liksom haka på den positiva stämningen. Måndag är just otäcka måndag och humöret brukar vara därefter och är det dessutom den trettonde.....


Den här tretton-fredagen har varit bra, så här långt. Elin och jag kom iväg vid 9.30 och det gick fort att shoppa. Inte mycket folk, så pass tidigt och dessutom hittade vi det vi var ute efter: 2 tunikor från KappAhl:s XLNT, strumpor, diverse apoteksprylar, nagelditon och 6 pocket. Mycket nöjd! Vi köpte nybakat bröd från Sergelbageriet + en påse småkakor och var hemma igen till 13.


När vi kom hem gjorde jag en kanna te till lunchmackorna och så tittade vi på DDD och en ny serie som jag spelar in från Kanal 5 som heter "Reaper". Sams föräldrar sålde hans själ till djävulen som kom och inkasserade den på Sams 21-årsdag. För Sam innebär detta att han ska fånga in själar som är på rymmen från helvetet och skicka tillbaka dem. Djävulen själv är en väldigt stilig kostymklädd herre med glimten i ögat som hejar på vid sidan av. Han förser Sam med diverse sk. kärl som de förrymda själarna ska sugas in i. Det första kärlet var en bords-dammsugare. Ju skickligare Sam blir, desto häftigare kommer kärlen att bli. Jag tycker att idén är originell och den är ovanligt rolig; Elin och jag skrattar högt. Humor är relativt, kom ihåg det ifall ni tittar på den och inte förstår vad tusan jag tycker är så himla kul!


Jag orkade inte läsa färdigt "Smuts". När jag avbröt igår kväll, så visste jag egentligen inte varför, men det har jag kommit på nu. Jag kan inte ta till mig någon av berättelsens karaktärer. Jag vet inte om det beror på att personbeskrivningarna saknar det lilla extra eller om allihop helt enkelt är osympatiska. Det blir oxå för mycket sex helt enkelt. Lätt äckligt efter ett tag. Nu ska jag läsa "En hjärtformad ask" av Joe Hill som är en av de nyinköpta.

En bokmal. :-) 


Fridens.


PS. Vi delade pendeltåg med en kändis: Carl-Axel Dominique.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards