Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Ewa - 10 juni 2008 18:33

Det hände något med våra älskade grisar medan de bodde på pensionatet.

Dels blev Tösabiten så stressad att hon tappade päls, men nu är den tillbaka.

De har blivit gapigare. Pär säger att frukost-hallabaloon har trappats upp och att de sätter igång när de hör hans väckarklocka!

De har blivit sällskapligare/tamare på något odefinierat vis. När jag lagar mat, så är det alltid Lillan, Lotta och Maggan (den sk. Trion) som är bara någon decimeter från mina fötter. Går jag till frysen, så är Lotta där och får nästan frysdörren i huvudet.

När jag har varit i köket ett tag och sedan går t.ex på toaletten, så tjoar dem och när jag kommer tillbaka, så står Trion vid mattkanten (inte utanför för det är FÖR läskigt).

När vi sitter och äter, så är de snart framme och biter i Pärs slitna gympa-skor (han törs inte vara i köket utan skor) eller i byxbenet. Det kunde hända förut oxå, men nu för tiden är det givet.

Strax efter att jag har rest mig från min plats, så är någon liten fyrbening där under och far runt som en självgående dammsugare.

Något som jag lade märke till innan vi åkte till Italien var att de allt oftare satt i buren alla 6 och det var frid & fröjd. Nu är det så större delen av tiden. De har slutat köra med (speciellt) Nåna och slutat att jaga varandra ut ur buren. Det värmer en marsvinsägares hjärta!

Något måste, som sagt, ha hänt där på pensionatet för de har förändrats, men de har bara blivit ÄNNU trevligare att umgås med.

Marsvin är det bästa husdjuret!




Av Ewa - 10 juni 2008 12:26

Elin har haft en tuff vårtermin och hon gjorde en rejäl upphämtning efter Italien-resan och avslutade skolåret med bra betyg. Nu kommer reaktionen. Hon är trött. Sjukligt trött. Har inte lust med något. Vill bara sova och är på väg att vända på dygnet. Jag känner mig lättad när jag kom på att det är detta som kan vara orsaken. Det får ta sin tid. För det TAR tid. Jag har precis börjat ta mig ur MIN trötthet.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards