Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Ewa - 30 maj 2008 21:22

Det ser bättre ut, eller hur?

Av Ewa - 30 maj 2008 16:58

Jag kände mig tvungen att gå ut i den 26-gradiga värmen eftersom jag behövde min allergimedicin som låg och väntade hos tobakshandlaren. Vi behövde dessutom ha hem lite frukt och mjölk, så det blev Konsum oxå. När vi kom hem igen kändes det som att vi har luftkondition- ering här hemma för det var välsignat svalt!


Med paketet från Apoteket under armen stod jag och väntade på Elin som skulle möta mig. Då får jag ett sms om att mina målar-prylar (som jag beställde i måndags) fanns att hämta hos ovan nämnda tobakshandlare. Ingen skymt av Elin, så jag knatade till bankomaten för att ta ut pengar till paketet och sedan var det bara att gå tillbaka samma sträcka igen. Snacka om vrålflyt! Jag hade glömt att jag valde sms-avisering och var lite putt över att det inte kom någon paket-avi med posten för den gröna färgen är så gott som slut.


Det blev lite helg-smaskens utöver frukten och mjölken. Fram till för ett par veckor sedan har jag föredragit Estrellas chips framför OLW och särskilt då dem släta, salta. OLW:s har inte varit lika spröda och FÖR salta. För några veckor sedan fanns inte Estrella och eftersom chips-suget vann över produkt-namnet, så köpte jag OLW. De har börjat fritera sina chips i solrosolja och skillnaden i smak är markant. Faktiskt! I förrgår var situationen den omvända; i brist på OLW köpte jag Estrella och de är inte längre i närheten av att vara lika smarriga! Är skillnaden verkligen så stor eller är det mina smaklökar som driver med mig? Estrella hoppar väl på solrosolje-tåget snart. Pär mötte Elin och mig vid affären, så vi fick åka bil hem vilket alltid är uppskattat.


Ett små-svettigt fredax-fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards