Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Ewa - 27 maj 2008 17:51

Jag är så äckligt trött! Hela dagen har jag gäspat, så att tårarna har runnit och ingenting i kroppen känns rätt. En stark känsla av obehag och otrivsel. Det finns stunder när jag känner mig gråtfärdig. Jag vill bara sova bort tiden. I morgon ska jag iväg till läkaren och efteråt ska jag lämna prover.


Ekonomin hos vår bostadsrättsförening har, så här långt, varit väldigt bra. Sedan vi flyttade in i juli 1999, när allt var nytt, så har vi behövt höja hyran endast EN gång. Föreningen är liten, 40 lägenheter på mellan 2 och 4 rum och kök. Pär har varit med i styrelsen i sex år och ofta har han och de övriga i styrelsen klagat på att det dåliga engagemanget hos medlemmarna som tagit sig uttryck i få motioner till stämman och dåligt deltagande i den samma. Jag tycker att man kan se det som att medlemmarna är nöjda med hur föreningen sköts. När man lämnar in en motion, så är det ju för att man vill ändra på eller klaga på något. I onsdags ledde dock det dåliga deltagandet till att ett minoritetsbeslut gick igenom. Till följd av detta, så avgick vår ordförande och motiverade det hela med att det strider mot det han arbetar för som är att alltid sträva efter lägsta möjliga kostnader för medlemmarna och det är ju därför som vi har lyckats hålla  hyran nere och det har knappast någon klagat över.  Styrelsen skickade ut ett medlemsinfo om detta och jag hoppas att den dolda piken tar. Eftersom det är en röst per lägenhet oavsett hur många som bor där, så behöver ju aldrig hela familjer masa sig till stämman. Det är en liten grupp miljö-muppar som lyckades driva igenom att föreningen ska bryta sitt nuvarande el-avtal för att gå över till grön el. Kostnaderna kommer att öka. Förmodligen blir vi tvungna att höja hyrorna för att täcka de kostnaderna. Jag antar att miljö-mupparna har haft med det i sina beräkningar. Eftersom det handlar om att föreningens medlemmar måste betala mer för något, så kanske slöskaften vaknar till och masar sig iväg till den extra-stämman som är planerad till september. Både Pär och jag tycker att det är tråkigt att ordföranden säger upp sig; dels för att han har gjort ett mycket bra arbete och dels för att han och Pär har kunnat arbeta bra ihop. Igår hade de ett styrelsemöte hemma hos oss där de enades om att Pär får ta över ordförande-skapet. Nu är jag fru Ordförande! ;-)


Kombinationen målning + CD-bok är ovanligt lyckad, men igår tog "Död genom vatten" slut. :-(  Den var väldigt bra! Eftersom det är torrperiod i kassan, så lyssnar jag på "En helt annan historia" för andra gången.


Elin var ju till skolsköterskan igår med sin öronvärk och sitt öronpip, men hon fick ingen som helst hjälp. Hon tittade inte ens i hennes öron! "Jag gör inte så'nt." hade hon sagt. VA?!! I morgon ska jag beställa tid åt henne hos vår suveräna läkare i stället.


Nu ska jag göra te och sedan ska jag måååååla! :-D


Fridens alla bloggare!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards