Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Ewa - 22 maj 2008 16:18

Pillris skrev igår att hon var kär.

I en valp.

Här är en (bilden snodde jag från Elins blog).

Kolla benen......



Jag är oxå kär.

I en valp.

IGEN.

Av Ewa - 22 maj 2008 15:52

Blä - vad leds jag är! Akvareller som lockbete verkar fungera för nu är jag otålig att komma iväg till SATS för utan SATS inga färger. Det ska bli skönt att träna oxå. Idag har jag int' gjort nå', men jag har lyckats hålla mig undan soffans lockrop.


Idag kom min beställda bok från "Lyssnarklubben": "Döden genom vatten" av Ruth Rendell. Jag har läst många av hennes böcker (men inte de om kommissarie Wexford) och uppskattar den psykologiska skruven i hennes berättelser. Uppläsaren Mirja Turestedt känner jag, däremot inte till.



Nu tänker jag blotta mig och bli smått pinsam. Anledningen till att jag fick sug efter akvarellfärger är (den ständigt återkommande serien) "Huset Elliot". I en scen sitter en man vid ett bord med ett bordstaffli och färglägger ett designat plagg. Han arbetade lugnt och med små rörelser och var långt ifrån mina fördomar om akvarellmålning som tar sig uttryck i utomhus, stort staffli och landskapsmålning. Jag HAR ett bordsstaffli som jag har varit såååå nära att göra mig av med eftersom jag inte kommer överens med det. Jag KAN rita tjusiga damer i 20-talsmode. Nu VILL jag lära mig akvarellteknik. Inomhus. Litet staffli. Inga landskap. Det kryper i kroppen av otålighet att få sätta igång! Risken att jag inte får samma känsla som fanns i scenen tar jag för det finns en första gång för allting.


Fridens.


PS! Varför finns inte serien att köpa med svensk text???

Av Ewa - 22 maj 2008 09:01

Elin var inte fullt så självgående idag pga trötthet och huvudvärk (det är nog en förkylning på gång). Hon tog en Ipren (som jag lade fram åt henne) och drack lite juice (som jag hällde upp åt henne). Hon åt ingenting. Hon har själv sagt att hon vet att hon mår bättre om hon äter litet, en banan åtminstone, men ibland tar tjurigheten över och resultatet blir att hon motarbetar sig själv. Suck. Det är inte lätt att vara människa.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards