Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Ewa - 20 maj 2008 16:13

Nej, ni ser inte dubbelt! Det är tvillingarna som kommer en dag för tidigt, men jag är trött på oxen nu.

Av Ewa - 20 maj 2008 15:54

Säsongens första åska! Det var den värmestjälande sorten för temperaturen sjönk med hela 4 grader. Tack, Sus för att du skickade hit den! Sommarens enda riktiga fördel är just åskväder.




Idag var det dax för årets "Operation dagsverke" och Elin tjänade ihop 150 kr genom att putsa alla fönster. Hon tog itu med arbetet med glatt humör och med hjälp av sin mp3. Hon sjöng med i den musik som endast hon kunde höra och det var hemskt falskt emellanåt, men rutorna höll... ;-) Nu är fönsterna så rena att de inte syns, så att säga.


Jag har oxå klarat av en del idag; min egen lista. Renskriva handlingslistan (det blir Pär och Elin som veckohandlar på Coop idag), duscha och stryka skjortorna som Pär bytte bort mot söndagens stora disk. Den ENDA anledningen till att han inte stryker sina skjortor själv är att han tycker det är tråååååkigt och det tycker inte jag är något särskilt hållbart argument(vuxna människa borde väl veta att man ibland måste göra så'nt man tycker är tråkigt!) ,så de gånger jag stryker skjortor, så har han fått förhandla sig till något ordentligt i utbyte. Det är hårda villkor hemma hos oss! ;-)


Nattens sömn var inte heller mycket att jubla över och jag vet varför. Min kropp har äntligen (och för tillfället) fått sömnbehovet tillfredsställt med råge. Idag har jag FAKTISKT inte lurat på soffan och jag känner mig ändå hyfsat pigg, så nu kanske det vänder. :-)


Fridens.





Av Ewa - 20 maj 2008 12:45

Nyduschad, insmord med väldoftande Moringa-lotion och iklädd nya marinblå mjukisbyxor och en ny röööööd munkjacka.


Oh, jäh...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards