Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Ewa - 15 maj 2008 18:15

När jag vaknade i morse hade jag huvudvärk, näsan var täppt, halsen var tjock och ögonen hade en pigg allergi-röd färg. Frågan för säsongen är om det är allergi (med tanke på ögonen) eller förkylning? Varför inte braska på ordentligt med en kombination av båda? Eftersom det är så pass svalt och småregningt, så tippar jag på förkylning för allergin brukar dämpas vid så'n här väderlek. Huvudvärken gav mig ännu en anledning att lura i soffan med Heffaklumpen. Mmmmysigt! Det känns ändå som om kroppen snart har fått sömnbehovet tillgodosett, så - vem vet - i morgon blir det kanske en promenad!


Idag fick jag oxå en anledning att gå ut eftersom Pär och jag hade en rendez-vous på Konsum för veckohandlingen. De har börjat sälja ljud-böcker där till priser som är löjligt låga jämfört med "Lyssnarklubbens" (jag har förresten fullföljt avtalet att köpa böcker ur minst tre nummer av tidningen, så nu kan jag gå ur och spara pengar). "Lyssnarklubben" vill ha ca 350 kr för en ljud-bok med 10-15 skivor. Hos AdLibris är de nästan hundralappen billigare och på Konsum kan man köpa två för 199 kr! Det var där jag impulsköpte "Box 21" i lördags och idag blev det "Edward Finnigans upprättelse". Häromdagen lyssnade jag färdigt på "Box 21" och den var visserligen knök-full av elände då den handlar om de tjejer som kommer till Sverige från Baltikum och sedan blir tvingade till prostitution för att betala tillbaka skulden för passet. Den var MYCKET bra! Och hemsk! Det jag kommer att minnas tydligast var slutet. Författarparet hade lyckats med att, i den absolut sista meningen, få till ett slut som lämnade mig med tappad haka. "Va'??!"  "Näää...."   Nu ska jag lyssna på "Edward Finnigan", av samma författarpar, i den nya CD-spelaren.


Fridens.


PS. Eftersom VV har blivit uppskjutet och vädret är ruggigt, så tänker jag dricka varm choklad med vispgrädde ikväll.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards