Alla inlägg den 22 april 2008

Av Ewa - 22 april 2008 19:26

"I djävulens sällskap" var ganska bra, men jag blir så fruktansvärt trött på alla dessa berättelser om och beskrivningar av plågade och mördade kvinnor. De får mig (emellanåt) att må illa.


Igår började jag lyssna på "Nefertiti - Dödsboken" av Nick Drake som, även den, är en kriminalroman, men den utspelar sig i Egypten under faraons Akhenaton och hans frus Nefertiti styre. Otroligt fascinerande epok, tycker jag. Hur gick de tillväga när de löste brott på den tiden utan all den teknik som finns till hjälp idag?


Ciao.

Av Ewa - 22 april 2008 16:53

Jag tänker inte träna eller anstränga mig fysiskt innan vi åker på lördag. Jag tänker vila ihjäl förkylningen. En kraftig ansträngning kan få förkylningen att bryta ut, men det finns inga garantier att den blir kortlivad och att flyga med däbbt däsa och örod har jag inte lust med helt enkelt. Jag sov drygt åtta timmar i natt och nästan en timme i soffan dvs jag vilar ihäl förkylningen. Det är en mycket behaglig metod som jag varmt rekommenderar. ;-)


Skjortstrykning (eftersom Pär diskade åt mig igår när jag hade ont), potatisskalning (eftersom Pär blir så irriterad i ögonen av det på samma sätt som av lök), lackning av tånaglar, beställning av fikabröd till Elin som hon ska ha med sig på den sista prao-dagen, tvättning inför resan. Med ett annat ord: pyssel.


Om åtta dagar tar min sjukersättning slut och jag har inte hört ett pip från FK. Idag mailade jag handläggaren om att det skulle vara bra för mig att få besked innan jag reser, så att jag slipper ovissheten när jag sedan kommer hem igen. Dj-a FK! Hatar, avskyr, föraktar.


Ciao.


Surikatpulver (surikatbarn alltså).

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards