Alla inlägg den 20 april 2008

Av Ewa - 20 april 2008 17:58

Det blev ganska trevligt igår, men bara ganska för jag var egentligen inte på humör för att ha gäster. Pär fick en matberedare av sina föräldrar och det har han länge önskat sig. Eftersom han var otålig att prova den, så använde han den till äggröran i morse; det tog 2 sekunder och blev VÄLDIGT bra blandat. Han sparade in minst 20 sekunder jämfört med manuell visp och har kunnat utnyttja den intjänade tiden till massor av skoj! ;-)  Till middag använde han den att göra fiskfärsbiffar som var smarriga. 



Ett tips vad gäller underhållning av gäster: tag inte med dem på äventyrsbad innan själva tillställningen. Efter x antal turer i rutschbanor och konstiga idéer om att simma 900 meter eller mer i träningssyfte, så blir de VÄLDIGT trötta och i ett obevakat ögonblick kan de somna sittandes i soffan. Ouppfostrat! Tipset är baserat på egna erfarenheter.  


Reglerna för hur mycket packning man får ha med sig verkar ha ändrat sig sedan förra gången vi åkte till Italien. När det gäller handbagaget är det väl inga konstigheter – ett handbagage per person. Vi kommer att vara 6 vuxna och 3 barn och vi får ha endast fyra väskor för hela sällskapet! De väskor som vi köpte inför den förra resan håller inte längre måtten, så idag åkte vi till ett annat Coop än vårt vanliga (oooo – spännande!) i jakt på en stooooor resväska. Förutom samma sorts kabinväskor som den vi köpte i torsdags, så hade en och endast EN resväska. Den var stoooor, den var lätt i sig själv och den var billig, så den tog vi. Det som sedan inte får plats i den (det måste ju lämnas utrymme för souvernirer) eller i handbagaget får helt enkelt bli kvar hemma. Jag ska INTE packa enligt principen den-här-skulle-kanske-eventuellt-möjligen-kunna-vara-bra-att-ta-med.  


Precis när vi kommit in i Coop, så såg Pär att han missat ett samtal från sin syster och ringde genast upp henne. Elin och jag tog kundvagnen och började strosa runt. Vi hade ingen handlingslista med oss eftersom antalet varor kunde räknas på ena handens fingrar. Visserligen kan det bli utanför-listan-köp även MED lista, men när vi inte har någon lista alls…… Pär pratade i mobilen och jag har alltid varit och kommer att så förbli, sjukt svag för mjukisdjur och till höger om mig såg jag klara färger i ögonvrån. Det kunde lika gärna ha varit magneter i hyllorna eller i själva mjukisdjuren för jag drogs dit helt utan vilja till att stå emot. En Heffaklump! En ljuslila Heffaklump med snälla ögon och lila garnstumpar som hår. Mjuk, len och hur go som helst. Pär såg att jag höll i den – han fick nämligen hälsa på den – men fortsatte samtalet och när han vände ryggen till, så hoppade Heffaklumpen ned i kundvagnen. När Pär upptäckte den lilafärgade fripassageraren, så var det redan försent; jag hade ”scannat” den och jag SVÄR dyrt och heligt på att raderings-funktionen inte fungerade på vår scanner. Heffaklumpen fick sedan stå upp i barnsitsen och se sig omkring medan vi handlade färdigt med fartvinden i de sladdriga öronen. Elin hade någon kommentar om att hon nog var den mest vuxna av oss tre….. Jag tycker att jag är alldeles lagom vuxen. Det kan inte vara kul att vara riktigt vuxen.


Resten av dagen har jag tvättat lakan. Pär och Elin hjälptes åt med kloklippningen. Eftersom avresan närmar sig fortare än vi riktigt hinner med, så har jag även börjat tvätta de-här-kläderna-åker-jag-inte-hemifrån-utan som ofta inte bör tumlas.


Är det söndag idag?

Jajamänsan, det är det!

Det innebär att jag ska till SATS i morgon.


Ciao!

   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards