Alla inlägg den 16 april 2008

Av Ewa - 16 april 2008 22:14

Jag hade inte tänkt att ta upp detta hemska, men kan inte låta bli en liten fundering. Om polisen verkligen hade gjort sitt jobb och kollat upp tipset, så hade Engla förmodligen varit i livet idag. Jag kan ju OMÖJLIGT föreställa mig det hennes familj nu går igenom, men jag har svårt att tro att jag på något vis skulle må bättre av att höra att det skulle ha funnits en chans att ha sluppit detta om de ansvariga hade gjort sitt jobb. Sorgen behöver inte ökas på med frustration och vanmakt och det hopplösa i att tänka "Om bara..".


Av Ewa - 16 april 2008 16:15

Tussilago. Blåsippa och vitsippa. Snödroppar. Knoppande träd och buskar. Späd grönska. Det första gröna gräset. Olika sorters fågelkvitter (jag är usel på att namnge fåglar). Ljudet av sommardäck som inte är lika rasslande eller smattrande som ljudet av vinterdäck. Fyllon som sitter på parkbänkarna. Det är ljust till klockan 20. När solen skiner syns det hur lortiga alla fönster är. Bantningstips inför badsäsongen på tidningarnas löpsedlar. Bilarna som sopar upp vinterns grus vilket även innebär att från och med NU ska det inte komma mer snö som fastnar på marken! Början till allergiklåda i ögonen. Husägare som trimmar sina fruktträd.


Träning: promenad i 65 minuter. Tungt. Mot slutet sjönk farten från normal till lunk för att sluta i knapp styrfart. Jag hade CD-boken i stället för MP3:n och visserligen är själva boken bra, men det går inte alls lika bra att få igång något egentligt tempo till berättande jämfört med till musik. Det gör jag inte om - det var inte lika roligt helt enkelt!


Mer än så har jag inte att förtälja idag.

Ciao!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards