Alla inlägg den 14 april 2008

Av Ewa - 14 april 2008 18:37

Strax före klockan 8 gick jag upp för att ge marsvinen frukost. Elin åt sin frukost under tiden och tyckte att det var ett fasligt hallbaloo. Då skulle hon prova på att inte bli stressad av allt pipande eftersom man har en vass kniv i ena handen.....


Hon hade sin första prao-dag idag på dagiset som ligger på gården bredvid vår. Det hade gått väldigt bra och varit kul och nu har hon en ny bästis som heter Felix, är 5 år och expert på bröd och "Stjärnornas krig". Hon har alltid gillat små-folk och alltid kommit bra överens med dem. Barn i den åldern är mer accepterande än någon annan åldersgrupp och när fröknarna hade talat om varför hon var där, så var allt bra se'n. När vi flyttade hit, så var 6-årsverksamheten förlagd där (den är på skolan numera) och några ur personalen kom ihåg Elin fast det har gått nio år.


När Elin hade gått i morse, så kröp jag ihop på soffan och bara låg och trynade, men efter ett tag somnade jag och sov till 12! Jag sover inte lika bra när inte Pär är hemma och det i kombination med att jag har haft så ont i knäet tog ut sin rätt i form av trötthet. När jag väl hade lyckats vakna, så åt jag och sedan var det dax att åka till SATS-doktorn. Förutom den vanliga "tuppkams-injektionen", så fick jag även en cortison-dito rakt in i området som var ömt. Anledningen till den plötsliga smärtan, förklarade han var en effekt av att jag har tränat mycket. Jag får ont för att jag tränat mycket och värken gör att jag inte kan träna. Ironiskt värre! Haha. Not!

Nu har jag ont efter allt klämmande, stickande med nålar och gående. Från och med i morgon går jag ned till 2 Tradil om dagen igen.


Jag fick en ny tid hos SATS-läkaren nästa onsdag klockan HALV NIO! Uäää...

Dessutom har jag tid hos Rosie klockan 11. Det blir mer än två timmars glapp när det knappast är någon idé att åka hem, men vad ska jag göra inne i Stockholm innan någonting har öppnat? Jag kan våldgästa mina svärisar och tigga till mig frukost! Jag är så pass väluppfostrad, så jag ringde och frågade om de skulle vara hemma då, men det skulle de inte! Meh! Det är inte ofta jag tittar in hos dem när jag är i sta'n och när jag väl tänker det, så är de inte hemma. Plan B: jag ringde till Rosie och bytte tid och nu ska jag klippa mig redan halv tio i stället. Jag sa att jag har ett läkarbesök innan och då sa hon att hon inte bokar in någon före mig, så behöver jag inte stressa utan hinner till den bokade tiden. Service de Luxe! Aj lajk hör!


Nu har jag fått min brevkurs från VV, så nu ska jag börja förbereda omställningen och det ser jag fram emot!


Ett citat från "Luftslottet som sprängdes" som jag tycker är pinsamt aktuellt med tanke på den överlag usla journalistiken.

"Din arbetsbeskrivning som journalist är att ifrågasätta och kritiskt granska - inte att okritiskt upprepa påståenden som kommer från aldrig så centralt placerade spelare inom byråkratin."

Jag avser i första hand den aktuella ändringen av sjukförsäkringen för VAR kan jag som civil och privatperson utan några som helst expertkunskaper hitta begriplig och OVINKLAD informtion om vad ändringen kan innebära för just mig? VAR? Att läsa FK:s eller regeringens skrifter tycker jag är näst intill omöjligt; fikonspråk och långa formuleringar som bara villar bort mig.


Ciao!


PS. Pär kom hem idag.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards