Alla inlägg den 9 april 2008

Av Ewa - 9 april 2008 16:53

Resten av veckan blir träningsfri. Ingen stavgång, inte ens vanliga promenader. Jag hoppas att jag fixar att ta mig hela vägen till SATS, men i övrigt ska jag vila tills jag är smärtfri. Jag är fylld av blandade känslor inför detta pyttiga avbrott. Dels tycker jag inte om ett så pass kraftigt avbräck nu när jag hade fått upp flytet. Dels är det en lättnad att ha en vanlig, normal, fysisk åkomma som hindrar mig - det blir inte samma ifrågasättande. Knäppt!


Pärs löprunda är inställd idag eftersom han är så förkyld. I stället städar han buren i stället medan jag bistår med lätt assistans och glada tillrop. Elin har varit i skolan idag och det som egentligen fick iväg henne var att Mattias skulle ha kommit hit, men han mår inte heller bra och lämnade återbud. En regel har skapats i och med Mattias entré: ingen skola - ingen Mattias. Nu är hon förkyld, trött och besviken. Livet är hårt.


Vi fick alla kläder från Ellos igår. Pär och Elin fick byta respektive returnera, men alla mina persedlar var bra. Idag invigde jag min munkjacka och den är så go! Det blir en sorgens dag när den måste tvättas och jag inte kan ha den.....  :-( 


Förra gången jag drog igång med Viktväktarna (VV i fortsättningen), så köpte jag en av deras distanskurser. Jag gör nog likadant den här gången för att komma igång ordentligt. Kursen heter "Duo-Val". Är det någon som har provat den? Ett par nya kokböcker skulle inte vara fel heller. Det är alltid roligare att börja något nytt om man får köpa nya prylar, eller hur? ;-)


Ciao!


För att pigga upp.

Av Ewa - 9 april 2008 12:14

Jag har fortfarande så pass ont att jag fick ta läkarbesöket via telefon i stället för jag kan inte ta mig nedför några trappor. Läkaren sa att det nog är en bristning/inflammation i senan nedanför knäskålen och att jag ska fortsätta ta 3 Tradil/dag samt boka en ny tid för behandling. Okidoki!


Det bara snöar och snöar.....


På återläsande.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards