Alla inlägg den 8 april 2008

Av Ewa - 8 april 2008 22:22

Ännu ett beslut är fattat och det känns bra även om det är liiiite "krypa-till-korset-känsla" över det. Måndagen efter att vi har kommit hem från Italien, så ska jag återgå till points-räknande. Det var så jag lyckades bli av med 12 kg på ca 5 månader och det vill jag uppleva igen.

Av Ewa - 8 april 2008 18:12

Lotta klarade kontrollen galant och hon kissade inte ens på husse (vilket hon gjorde de övriga gångerna). Veterinären hade varit så otålig med att få veta hur det hade gått att hon näääästan hade ringt oss för att fråga.


Nu ska jag göra te!

Av Ewa - 8 april 2008 17:36

En dag som har varit fysiskt smärtsam, plågsamt lång och småtråkig bör avslutas som sig bör: DET SNÖAR!

  





Jämmer & pina!! 






Av Ewa - 8 april 2008 14:25

Elin är hemma även idag. Halsen är mindre öm, men rösten kommer och går och är inte det minsta pålitlig. Pär var på VC när de öppnade för att få några födelsemärken kollade och har sedan arbetat hemifrån - tokförkyld. Själv har jag så in i h-e ont i höger knä att jag till och med har gråtit. Jag kan inte förstå varför det har pajat så fundamentalt: det går att stödja på om det är lätt böjt, men absolut inte om det är rakt. Jag har tagit  1Tradil i morse och 1 för en stund sedan. Enligt FASS kan jag ta ytterligare en "vid akut smärta" och den här smärtan är banne mig akut! Jag lyckades få en tid hos dr Alber redan i morgon förmiddag.


Om tre timmar ska Lotta vara hos veterinären för kontroll och Pär får åka själv. Jag följde med honom till Konsum för veckohandling, men det var i samband med det som jag fick överdj-t ont, så inga fler turer utanför dörren idag.


Igår började jag läsa "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson. Jag köpte den i storpocket-format (jag avskyr den halvmesyren som gör att den är lika klumpig som en inbunden samtidigt som den är "sladdrig" som en vanlig pocket - inga fördelar!) i måndags och igår blev jag så trött på mig själv när jag envisas med att vilja läsa ut "Barins triangel" bara för att jag redan har så många påbörjade, men oavslutade böcker liggande, så jag sög tag i den och började läsa. Jag fastnade direkt och ser fram emot att få sitta och läsa ikväll.


Ciao.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards