Alla inlägg den 1 april 2008

Av Ewa - 1 april 2008 19:03

Det enda riktiga april-skämtet i år är DEN SITTANDE REGERINGEN!

Av Ewa - 1 april 2008 18:47

Förra måndagen (annandag påsk) mailade jag min handläggare på FK angående sk. intyg för förmånstagare (mitt nuvarande intyg gick ut igår). Jag begärde läskvitto. Läskvittot kom före klockan 8 på tisdagen. Eftersom FK använder sig av B-post när det gäller, för dem, oviktiga handlingar, så väntade jag mig inte att det skulle komma förrän framåt fredag i förra veckan. Inget intyg. Inget intyg vare sig igår eller idag. Pär ringde min handläggare. Hon hade glömt bort det. Det skickades idag med A-post. Hon sa själv att det var dumt att inte ha skrivit det förra intyget så att det räckte lika länge som min ersättning (sista april). När det intyget skrevs, så fick jag veta att FK inte hade rätt att skriva ut för mer än två månader i taget. Det här nämnde Pär. "Det var fel av oss för det kan vi visst." sa hon.


Pär ringde även för att fråga hur långt de hade hunnit med min ansökan om förlängd ersättning. Det kunde hon inte svara på och förresten, så är hon inte min handläggare längre. Nu är det en kille, som kommer tillbaka på måndag efter semestern. FK har inga möjligheter att meddela när (inte OM) ett ärende får en ny handläggare.


Pär är mer positiv i sin läggning än vad jag är; ibland på gränsen till naiv och han har svårt att tro på att vår sittande regering av idioter med en patetiskt passiv opposition, verkligen genomför det de planerar. De har sålt Vin&Sprit, de vill börsnotera Posten och de säljer ut allmännyttan. I rest my case.....

Av Ewa - 1 april 2008 10:29

Natten till igår var orolig; Elin hade svårt att somna och dessutom ont i öronen (varför?). Pär kunde inte heller sova. Jag var aptrött, men satt uppe till klockan 1 för Elins skull. Det slutade med att både Elin och Pär sov i soffan (det är en hörnsoffa, så man får plats) medan jag vräkte mig i dubbelsängen. Toalettbesök klockan 4. Jag vinglade tillbaka till sängen och sov till 7 ungefär. Mitt sista inlägg för igår gjorde att jag hade svårt att somna. Väldigt svårt och de konstiga drömmarna kom som ett brev på posten. I en av drömmarna var det vinter och jag var hemlös...... Toalettbesök vid 4-tiden. På tisdagar kommer Pär att gå upp med Elin och skjutsa henne till skolan eftersom Elin tycker att det är skolveckans tyngsta dag och det gör att jag får sovis; jag tog mig ur sängen vid 10. Jag är trött och tung i både kroppen och till sinnes. Jag har lärt mig att inte oroa mig för det som jag ändå inte kan påverka förrän det är dax, men när det gäller min framtida inkomst, så ligger avgörandet inte hos mig och det finns INGENTING som jag kan göra för att förbereda mig. Jag känner mig maktlös och trött på livet.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards