Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Ewa - 17 mars 2008 17:43

Träning: styrketräning och cykel. Skönt! Den här gången känns det ordentligt i benen. Jag har ont i bägge knäna oxå och har tagit den anvisade dosen Tradil. Imorgon har jag tid hos SATS-läkaren och då ska jag fråga om det är som det ska när jag nästan alltid får ont i knäna efter träning.


Det gick bra för Elin i skolan och det blev tydligen inte så tungt som hon befarade. Mattias blev litet av räddaren i nöden eftersom han medför något mycket positivt i allt det dystra. (Om Elin hade blivit den pojke som vi var tvärsäkra på att hon var, så hade hon fått heta just Mattias. Coolt!)


Idag var det så dax för Lotta att åka till veterinären med sina bulor i magen. Hon har två rakade fläckar på magen efter ultraljudet, men hon var himla snäll hela tiden med tanke på vilken liten bitvarg hon är. Det ÄR en cysta som hon har på höger sida och nästa fredag ska hon opereras. Det känns skönt att ha fått visshet. Förresten så följde Lillan med. När jag kom hem från SATS, så höll hon huvudet på sned på ett sätt som gjorde att jag trodde att hon hade fått en stroke. När jag hade kollat in henne ett tag, så insåg jag att det var tuggandet som gjorde att hon höll huvudet på sned. Problem med tänderna? Veterinären kunde inte se något. Framtänderna är precis som de ska, men vi får väl hålla koll på damen.


Snöfallet har avtagit efter att ha vräkt ned så pass mycket att allt är vitt, vitt, vitt. Jag är inte förvånad över att det kom mer snö, men faktum är att inte ens jag vill ha mer vinter nu. Skosnörena i mina vinterkängor har gått av och jag måste gräva i våra förråd efter ett par gamla tills i morgon.


Nu läser jag "Sista jouren" av Karin Wahlberg.


Fridens.

Av Ewa - 17 mars 2008 08:11

Pär tog sovmorgon och gick upp med Elin, åt frukost med henne och skjutsade henne + kompis till skolan. De planerar att göra så här varje måndag, så att skol-tröskeln blir något lägre att ta sig över. Om det här fungerar, så kommer jag att vara mycket tacksam för det innebär att  söndags-ångesten minskar även för mig och att jag kommer iväg till SATS. Jag sa till Elin att hon får tänka på Mattias (en sprillans ny pojkvän) om det känns tungt.


På återläsande.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards