Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Ewa - 6 mars 2008 17:17

Träning: jag tog stavarna till tandläkaren och det blev en uppförs-promenad på 20 minuter och en längre, mer nedför på 35 minuter. I fortsättningen ska jag jämt ha stavarna med, så vida jag inte ska handla på Konsum för då blir det knepigt med kasse oxå.


Jag hade tandsten i hela munnen den här gången. Tandsten har med ett ämne i saliven att göra, så det är inte så mycket jag kan göra för att minska mängden mer än att hålla rent i munnen. Tandvård har aldrig prioriterats särskilt högt av mig och de perioder som jag mår dåligt, så är det just tandborstningen som får stå tillbaka och det är enormt om jag borstar tänderna en gång om dagen för att inte nämna tandtråd och fluorsköljning... Anställda inom tandvården vill gärna tro att vi vanliga dödliga har samma brinnande intresse för bissingar som de har. Det tog ca 45 minuter och hon avslutade med ett puts/slipmedel. Det fanns plack på tänderna allra längst bak. "Du måste borsta noggrannare." Jag kör in tandborsten så långt bak att jag nästan kräks - vad mer kan jag göra? Min el-tandborste skadar tänderna och jag fick tips om att varva med en vanlig, manuell sak. (Jag önskar mig en ny el-moj och jag fyller år snart. *blinkblink*) Tandhygienisten hade en del övrigt att önska så som att tala om för mig vad som var på gång och framförallt när hon var färdig OCH vad eländet skulle kosta. Nu fick jag en liten chock när jag skulle betala: 859 kr! Jag hade räknat med dryga 600 enligt FTV:s egen prislista. Förklaringen var att hon hunnit göra allt på en arbetstimme för 859 kr i stället för att dela upp det på två timmar och därmed två avgifter. Tandläkaren som lagade hålet hade även hon kunnat informera mig om hur mycket tandsten jag hade och hur mycket arbete som krävdes. Nååjaa....jag har för avsikt att bättra på min tandvård för dagens besök var inget jag har lust att upprepa.


Jag har fått en tid hos veterinären för Lotta den 17 mars. Det är visserligen nästan två veckor dit, men Pär har knökfullt på arbetet hela nästa vecka och Lotta mår ju, trots allt, bra.


Nu har jag lyssnat på den första CD:n av "En helt annan historia". Den är bra och Håkan Nesser läser bra. Faktiskt.


Fridens.

Av Ewa - 6 mars 2008 17:09

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din  hemsida/blogg, så visar du sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet

Av Ewa - 6 mars 2008 08:43

Klockan 11.15 ska jag vara hos tandhygienisten för att ta bort tandsten. Kommer även hon att skälla på min borstteknik och brist på fluor-sköljning?

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards