Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Ewa - 1 mars 2008 11:18

Regnet ÖSER ner och det blåser.

Varför kliva ur sängen över huvud taget?

För att undvika liggsår och för att det inte är mysigt att kissa i sängen.

Pyjamasen får bli dagens klädsel. Just idag tänker jag inte ens försöka spara energi utan har så många lampor som möjligt tända för att hålla halv-dagern stången. Lampor och tända ljus.


"Borkmanns punkt" var tråkig, så nu läser jag "Vi måste prata om Kevin" av Lionel Shriver som handlar om en 16-årig pojke som skjuter ihjäl flera klasskamrater. En alltför vanlig företeelse i dagens USA.


CD-boken "Bäddat för mord" var definitivt ingen höjdare, men den fungerade bra som uppvärmning. Idag ska jag börja lyssna på "Orlando" av Virginia Wolf med Ewa Fröling som uppläsare.


Jag är inte lika trött idag, men jag kommer inte att göra något mer ansträngande än att hasa från rum till rum. Jag ska fundera en gång extra om det visar sig att jag måste upp till övervåningen....  ;-)


Marsvinet Maggan har gjort illa vänster bakben, förmodligen en sträckning och har fått medicin och sitter nu tillsammans med sin sambo Nåna i överburen.


Slördag (slö + lördag).


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards