Alla inlägg under februari 2008

Av Ewa - 11 februari 2008 10:15

Av Ewa - 10 februari 2008 18:28

Denna omröstning finns endast till och med torsdag. Rösta på! Kan ju avslöja att jag själv röstade på alternativ 5.

Av Ewa - 10 februari 2008 15:22

Kan det vara så att besöksstatistiken visar det antal man BÖR UPPNÅ innan februari är slut? Gör man inte det, så raderas bloggen. Poff!

Av Ewa - 10 februari 2008 13:30

Inte nog med att räkneverket har fått glädjefnatt, nu har det hakat upp sig oxå. Inte en ny besökare på tre dagar. Hm.


Den här bilden dök upp när jag Googlade på "besökare".

Av Ewa - 10 februari 2008 13:08

Sent igår kväll frågade Elin mig om hon kunde få åka själv till Stockholm idag, söndag. Hon mådde betydligt bättre och var rätt trött på att vara instängd. Jag är bekant med känslan och svarade att det gick bra. Dessutom har jag varit hemma med henne så mycket nu att jag snart klättrar på väggarna. Jag frågade inte Pär eftersom han redan sov.

 

I morse gick Elin upp tidigt, städade hos grisarna, duschade och tvättade håret. När hon sa till Pär att hon skulle åka in till sta’n, så sa han blankt nej. Han sa till mig att han inte kunde förstå att jag hade gått med på det; hon ska ju vara hemma och vila och bli FRISK. ”Förlåt, så mycket.” svarade jag utan att egentligen mena det.

 

Frukost. Elin behöver vitamintillskott och skulle börja med ett piller om dagen idag. Hon har alltid haft svårt att svälja tabletter och föredrar brus-varianten. Det gick inte bättre den här gången även sedan tabletten delades i två. Jag tycker nog att det är lite konstigt att hon tycker att det är så himla svårt, men jag försökte ge henne tips för att underlätta. När hon inte fick ned ena halvan av tablett två, så tappade Pär tålamodet, höjde rösten och sa att ”det är väl bara att svälja!!”. Det blev droppen för Elin, som stängde in sig i sitt rum. Sssssuck. Lysande. Vi kunde höra hur hon donade där inne (hennes rum ligger vägg i vägg med köket) och torkade håret och efter ett tag insåg jag att hon hade bestämt sig för att åka i alla fall. Jajamänsan! Pär var inte med på noterna, men den här gången valde jag att förbli passiv. Jag sa till Elin att hon SKA sms:a mig när hon är framme och när hon ska åka hem. Jag kollade så att hon hade telefonnumret till farmor och farfar utifall att hon får fullständigt hjärnsläpp och inte vet var hon är. I skrivandets stund har jag fått sms om att ”JAG SKA ÅKA TÅG SJÄLV!!”  och att hon har kommit fram.

 

Nu är klockan 13 och jag skriver det här i Word för kopiering i väntan på att Internet ska återuppstå.

 

Foten och sidan av benet känns fortfarande stela och jag väljer att vila även idag.

 

Vi har matat Tösen med ”Critical Care” några gånger och hon har piggat på sig. Hon verkar tycka att det är gott! Ingen annan gris har tyckt det hittills. Hennes avföring är normal igen. Vi kan nog inte andas ut riktigt än. Min hjärtegris….



Nu ska jag försöka muntra upp mig med DDD och någon form av lunch.


Fridens.

  
Av Ewa - 10 februari 2008 11:14

Det här blir en skit-dag. Argumentet att dagen blir vad man gör den till gäller inte idag. :-(

Av Ewa - 9 februari 2008 18:59

Fotograf: Elin

Av Ewa - 9 februari 2008 15:23

Pär åkte själv till Italien-planeringen hos svärföräldrarna. Jag är hemma med Elin och dessutom är svägerskan magsjuk. Vilket manfall! Min fot känns bättre. Igår smorde jag in Zon-salva, hade bandage och undvek att stödja på den. Jag smorde in igen till natten, sov utan bandage, smorde in i morse igen och nu känns det bara stelt, inte ömt. Det känns som att jag har sträckt benet på utsidan nästan hela vägen upp till knäet.


Min älskade hjärtegris, Tösen, mår inte alls bra idag. Hon är dålig i magen och äter bara hö ibland. Hon har fått kallt kamomillte ett par gånger.Nu bor hon ensam i överburen, men hon ska få en lugn sällskapsdam. Det ligger och gnager i bakhuvudet HELA TIDEN när någon av grisarna inte mår bra, en sorts oro förstås. :-(


Elin och jag såg den andra filmen som jag köpte igår: "Laws of attraction" med Julianne Moore och Pierce Brosnan. Den var mysig. Smårolig och inte alltför förutsägbar. Herr Brosnan är en av filmvärldens absoluta läckerbitar!


Då är det Melodifestvaldax igen då. Tyvärr, är det Kristian Luuk som är programledare i år igen. Han var mest tråkig och pinsam förra året. Jag får se om jag tittar ikväll. Den "andra chansen" går i Kiruna och DEN kommer jag att se.


Det blir nog inte roligare än så här idag. Jag känner mig litet nere bland annat på grund av Tösabiten.


Pierce "Handsome" Brosnan

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards