Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Ewa - 24 februari 2008 16:28

Gårdagens fysiska övningar lockade fram förkylningen igen. Eftersom jag ska träffa SATS-läkaren för en ny injektion i morgon, så är det inget alternativ att jag vilar just i morgon, så idag har jag inte ens kommit ur jamasen.


Soffan har hållit ett bra grepp om mig idag och jag har sovit en del. Grisarna fick i alla fall frukost vid 8 och jag har precis städat burarna (bara för att Elin åker hela vägen till Öland för att slippa städningen, så ska ju grisarna inte behöva lida ;-) ).


Idag är det mörkt igen och jag hade faktiskt hunnit bli bortskämd med allt solljus som vi har haft de senaste dagarna. Det är i alla fall ingen nederbörd.


Igår läste jag ut "En flicka som kallas Alice" och den var mycket bra! Ovanlig intrig, inte överdrivet gullig och även om slutet blev bra för alla, så kändes det helt ok. Nästa bok blir nog "Det grovmaskiga nätet" av Håkan Nesser. Jag har läst några böcker av honom och jag gillar den lågmälda och underfundiga stilen. Jag har anmält mig till "Lyssnarklubben" och en av ljud-böckerna som jag valde är "En helt annan historia" av just H Nesser. Det är författaren själv som har läst in den och det gjorde mig litet tveksam. Det verkar ganska egotrippat att inte låta någon annan läsa in boken. De flesta som gör det är ju skådespelare och har en helt annan teknik än oss vanliga dödliga. I julas lyssnade jag på DN:s följetong av J A Lindkvist som han själv läste och det var inte någon bra inläsning. Att skriva är en sak och att läsa upp det skrivna är en helt annan sak. Den andra ljud-boken är "Det femte barnet" av Doris Lessing och där läser Mona Malm och HON ÄR BRA. Jag har sniffat på flera erbjudanden får lyssnarklubbar, men oftast har det fallit på urvalet. Den här gången fanns det bra böcker OCH bra uppläsare + en bärbar CD-spelare. "Den tar vi!" som polisen sa.


När jag är ensam (tvåbening) hemma, så diskar jag definitivt inte varje dag, men idag är det dax innan det börjar lukta... :-P De andra tvåbeningarna kommer hem i morgon och det kan vara skönt att slipp spydiga kommentarer om hur slappt jag har haft det. Hmpf.


Söndagsfridens alla bloggare.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards