Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Ewa - 21 februari 2008 15:03

Träning: yoga, men den här gången var det övervägande tungt för jag är däbbt i däsad och hade svårt att andas ordentligt och det är en viktig del av yogan.


Elin tog en promenad och hämtade några skolböcker och köpte godis till morgondagens bilresa. Huvudvärken är lindrigare och hon har fått tid hos en läkare i nästa vecka. Hon har själv börjat tro att det är migränaktigt och igår frågade jag Pär om någon från hans sida av släkten har eller har haft migrän (med tanke på att det är ärftligt). Svaret kom utan tvekan: hans mamma. Då så - det känns som om vi kom närmare en lösning! (Jag är liiiite irriterad över att han själv inte tänkte på det...) Läkaren som Elin ska träffa är inställd på att vi tänker i de banorna.


Jag frågade min läkare om hon visste vad som gäller när man måste ha många olika mediciner med sig utomlands, så att de inte får för sig att det är narkotika. Det är så himla nojigt nu när det gäller vad man får och inte får packa och särskilt i handbagaget. Hon kunde ge mig beskedet att Apoteket kan skriva ut en förteckning över medicinerna som man kan ha med sig. Jag får prova det då. Är det någon som vet något om mediciner och utlandsresor?


"Råttatouille" var ganska bra. Jag trodde att den skulle vara roligare, men den var otroligt välgjord, slutet var inte uppenbart och råttorna VAR urmysiga! Jag kan bli mycket imponerad av dessa datoranimerade filmer samtidigt som jag tycker att det är mer känsla i de (gamla) tecknade filmerna. Datorn har program för både texturer, färger och skuggor och det tycker jag är lite fusk. När det gäller det, så är jag konservativ och älskar det vanliga papperet och den vanliga pennan!


I natt sov jag ovanligt gott - som en liten gris. Jag hade duschat, pyjamasen var ren, lakanen var bytta, fönstret var halvt öppet och kuddarna och sovgropen var på plats. Zzzzznark!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards