Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Ewa - 16 februari 2008 16:12

Träning: promenad 75 minuter. Hyfsat tempo utom mot slutet när foten började bli gnällig. Annars gjorde det inte direkt ont även om det känns att det inte är som det ska vara. Däremot har jag ont nu, efteråt och har lindat den igen.


I ena kortänden av den nedre marsvinsburen ligger en bred planka löst ovanpå burkanterna. Den utgör ett krypin och en landgång för in- och utgång. I och med att grisarna växer, så blir kryp-in:et trängre och den senaste tiden har den lösa plankan dunkat till så fort de har rört sig. Det är nästan så att jag får huvudvärk av att sitta här inne med dem. Idag skruvade Pär dit två smalare lister ovanpå burkanten, så att plankan fortfarande ligger löst, men högre upp. Kryp-in:et är större och dunkandet är borta. Det var kul att studera Mysan och Tösen när de kollade vad 17 det var som husse hade gjort; den där speciella smyg-stilen när de sticker fram nosen så låååååångt de bara kan utan att egentligen närma sig och när de upptäcker att det inte är farligt, så kommer rumpan med oxå. Aj lajk dem!


Fridens.


Den här skylten sitter vid infarten till ett hus.

Ooooo, läskigt....

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards