Direktlänk till inlägg 21 januari 2008

Fanfardax!

Av Ewa - 21 januari 2008 18:17

Träning: SATS. Jajamänsan! Men det var trögt och jag var okoncentrerad. Eftersom det är två månader sedan sist, så körde jag bara två set per övning, men jag lade till en för magen: rotating torso för sidmusklerna. När man står bredvid maskinen och bara tittar på den, så kan man banne mig inte se vad den är till för och jag fick läsa instruktionen mer än en gång. Träningsvärken är på ingång och jag är vansinnigt trött. Jag har haft ont i höger knä hela dagen och när jag kom hem, så smorde jag in Zon-salva och tog på knäskyddet.


Det är ett gift par i 75-årsåldern som tränar tillsammans samma dagar som jag brukar vara där. Jag vet inte vad någon av dem heter, men vi hälsar i alla fall på varann och de två märker när jag har varit borta ett tag. Idag var det frun som påpekade att de inte hade sett till mig på ett tag. Det värmer  för det visar att jag faktiskt lämnar avtryck efter mig! De är jättegulliga tillsammans. Han är närmare 190 cm med tunt, vitt hår och hon är kortare än jag och har tjocka, vita lockar.


Nu läser jag "Morgonpasset" av Sophie King. Det var ett tag som jag undrade om jag, ÄN EN GÅNG hade lyckats köpa en bok som jag redan har läst, men jag kom på att jag har läst en annan av hennes böcker, men på engelska och att jag har letat efter DEN HÄR boken fast på engelska.


Jag har lämnat återbud till skrivkursen nästa helg pga att jag kom på att jag inte vill betala 2000 kr kontant för att bara få vara med. Ingenting ingår; vare sig litteratur, lunch eller ens pennor.


När jag kom hem från träningen, så öppnade jag ytterdörren och sa, som jag alltid gör: "Hallå, alla små!" till marsvinen som var instängda i köket. (När jag går hemifrån, så säger jag alltid "Hejdå, alla små!". Jag känner mig inte det minsta fånig för de är ju familjemedlemmar!) Det HAR HÄNT att de har ooiiiat till svar, men idag var det tyst. När jag öppnade köksdörren, så var Lillan och Lotta ute och promenerade på mattan med Mysan i släptåg. Det kändes som en yttepytte välkomstkommitté! Efter ett tag, så var alla ute på mattan och minglade och småpratade med varandra och med mig. Hur klarade jag mig utan marsvin??!!


Pär är på styrelsemöte med bostadsrättsföreningen och jag ska strax göra te. Elin och jag ska titta på den första delen i "Grudge"-trilogin. Huuu...!


I morgon ska jag och mina systrar göra ett nytt försök med en lunchträff.


Fridens.




 
 
Frump

Frump

21 januari 2008 19:31

Åh, vad gulligt, både med det äldre paret på gymmet och dina marsvin...en lite välkomstparad!
Jag hade ett marsvin när jag var 12 år, Chico, han var också alltid ute och sprang. Och så ropade han alltid när någon prasslade med papper (typ kolapapper), ifall det skulle vara något gott till honom...

Ha en skön kväll, kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
margus

margus

21 januari 2008 23:19

Ja, hur klarar man sig utan marsvin... Det går bara inte. Har haft såna hela livet.

Lycka till med träningen, men ta det lugnt och målmedvetet så du inte får skador.
Träningen är säkert mer värdefull satsning än den dyra skrivkursen utan material. Hur är det nu... finns det inte skrivartips på nätet om man söker? Gratis, kanske.

http://margus.bloggagratis.se

 
Nannis

Nannis

22 januari 2008 09:28

Bra jobbat på gymmet! =) Den sido-rotationen för magen brukar ta bra, speciellt om man lägger till fler magövningar så man får med alla på samma pass. Både raka, sneda och nedre :) Visst är det mysigt att ha djur, jag har alltid en glad Tindra som möter upp mig, morr-pratar och bär sin tasstrasa.. vad skulle man göra utan dom?!

http://nannis.blogg.se

 
Ogan

Ogan

22 januari 2008 11:18

Tack så mycket! Det piggar upp:)

http://ogan.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 januari 2008 19:54

Träning på SATS, ja det hade jag också behövt. Men jag nöjer mig med mina skogspromenader. Jag tycker det är lagom ansträngande för mig och sen får jag massor med frisk luft. Väntar nu på att vädret ska bli bättre och att det ska torka upp i marken. Men det lär väl dröja kan jag tro. Visst ska man prata med sina husdjur, det kvittar väl vilken sort man har. De ingår i familjen och vi hat själva valt ut dem. Men ibland är det nog tur att ingen hör mig när jag pratar med mina hundar…

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards