Alla inlägg under december 2007

Av Ewa - 1 december 2007 16:30

Kolsvart ute. Halv storm och ösregn. Det är skönt att slippa gå ut!


Det är så rent & fint hemma hos oss nu och Elin städade hos grisarna och så hänger det en adventsstjärna här och en krans där och så någon ljusstake här och där. Jag visste inte att jag hade en så'n städ-press på mig själv förrän det var klart för nu känns samvetet såååå luuuugnt. Frid råder.


Idag startar julkalendern och det här året verkar det vara en av de bättre; det hörs redan på titeln: En riktig jul. Eftersom vi sov bort halva dagen, så blir det kvälls-föreställningen för oss. TYST - jag vill inte veta vad som händer!


Nu har jag fyllt i kost-dagboken hos Vinnande Form under sex av sju dagar. Just idag, det är lördag, så har jag skrivit att jag tillåter mig själv att äta vad jag vill. I tränings-dagboken står det att jag har städat i 2 timmar och 15 minuter med allt det innebär. JAG räknar det som en form av motion sedan jag var med i Viktväktarna och kunde tillgodoräkna mig bonus-points för just det. PT:n skriver om sig själv att han är öppen för nya synsätt och nu får han en möjlighet att visa det. När det gäller kost-dagboken, så är jag glad att jag inte kommer att behöva fylla i den alla tio veckor för den går ut på att jag letar fram LIVSMEDLET, dvs inte maträtten, i rå form (de har ett register) och mängden som min portion kan tänkas bestå av. En maträtt kan ju innehålla en hel del råvaror.... På så sätt räknar datorprogrammet ut mängden fett, protein, kalorier osv som i sin tur ger en fingervisning om hur jag kan ändra kosten. När jag svarade på alla frågorna, så hade jag möjlighet att poängtera att det är träningen jag i första hand vill ha hjälp med och i viss utsträckning även kosten. En dag kvar och sedan ska jag få både kost- och tränings-program. Lite spännande, faktiskt.


Adjöken.

Av Ewa - 1 december 2007 12:11

Vecka 9, dag 6

Träning: Veckostädning.


Pär knuffade på mig och frågade om jag visste vad klockan var. Eftersom jag inte var riktigt vaken, så trodde jag att hans egen väckarklocka hade lagt av. Det han var ute efter var att ge mig ett chockat uppvaknande eftersom klockan var HALV ELVA! Han hade gett grisarna frukost vid halv 8 och sedan somnat om. Elin var vaken och läste "Harry Potter". Det blev en pinsamt sen frukost och i skrivandets stund är jag inne på min tredje och sista mugg med te för sedan ska här städas! Utomhus är det fritt från nederbörd, men grått och MÖRKT och det är så TRIST. Advent med alla sina ljus och lampor kommer i grevens tid.


På återläsande.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards