Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Mot nytt år med en smäll

Av Ewa - 29 december 2007 16:34

Träning: (det är knappt att jag minns hur det ordet stavas....) Promenad med gubbe i hela 80 minuter och tempot var hyfsat. Jag blev lite förvånad över att orken fanns kvar med tanke på hur mycket tid jag spenderat i soffan och framför datorn. Nästa gång tar jag stavarna så vida jag inte har ont i handen som jag har idag.


Sedan några dagar tillbaka har det smällt av både fyrverkerier och av dessa förhatliga smällare. Jag blir så störd och jag blir så irriterad och jag blir så in i h*****e förb***** på att det ska vara så här varje år!!!! "Det är ju bara en gång om året." Om det verkligen var så, så hade jag inte sagt något, men de börjar ju flera veckor innan själva nyårsafton! I DN står det att polisen inte kan göra något eftersom de som har smällare inte är straffmyndiga. De har föräldrar som i allra högsta grad är straffmyndiga! Jag är så trött på det här mjäkandet och tjatet om personlig integritet! Sätt upp fler regler och lagar för då kan de som bryter mot dessa sättas dit! Eftersom den vanliga svensson inte verkar kunna ta eget ansvar eller ta konsekvenserna av sitt eget (puckade) handlande, så behövs det ju rättesnören. Till och med medan jag skriver, så blir jag så arg att jag sitter och hoppar i stolen.


De senaste åren har jag inte varit med i Julens Fanclub, men jag har aldrig varit med i Nyårsaftonens Fanclub. Ett nytt år kan man se som en nystart och jag har oftast inget emot en nystart när det rör sig om storleksordningen att sluta äta godis på måndag osv. Ett helt nytt år är däremot för mycket och inte hanterbart för mig. Jag har alltför ofta ohyggliga problem med att den nystart som innebär att vakna varje morgon.

Det var några år när Elin var liten, som jag tyckte att själva tolvslaget var vidrigt och då tog jag sömntabletter och öronproppar och såg till att jag hade somnat minst en timme innan det smällde. Nu brukar jag vara uppe en bit in på natten till nyårsdagen, men jag försöker att inte låtsas om vad som pågår (med mycket övning och förmågan att lura mig själv, så kan jag inbilla mig att smällarna och ljusskenen är något heeeelt annat). När jag mår som sämst (vilket jag gör nu) och är som mest pessimistisk (oxå nu), så tycker jag att det faktum att 2008 är ett skottår och därför är EN DAG LÄNGRE är nästan mer än jag pallar med!


"Damernas detektivbyrå" är ganska bra. Lättläst, smårolig och är, som det står på baksidan,  "ingen vanlig deckare".


Fridens!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards