Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Skriva eller inte skriva

Av Ewa - 28 december 2007 20:38

Egentligen har jag ingenting att skriva om idag eftersom jag är så koncentrerad på att få dagen att gå så fort och så smärtfritt förbi som möjligt. Jag tvingade mig ur sängen en hel timme tidigare än igår och där har jag minst sagt blandade känslor; om jag sover länge, så känns dagen inte lika lång, men jag tycker inte om att vända på dygnet för det blir så himla tungt att vända tillbaka det igen. Jag tar 10 droppar nu för tiden och jag tar dem redan vid 15-tiden för att bli trött tidigare på kvällen och kunna sova bort tiden. Det fungerar inte för jag kommer sällan i säng före 1.


Elin och en kompis var i Stockholm större delen av dagen och fördelade sina förmögenheter på utvalda affärer och det blev tydligen en lyckad utflykt. Pär och jag åkte till Coop för jag hade lust att köpa växter, tulpaner och DORITOS. Det är tre krukväxter, varav en var Elins, som har vandrat vidare i rask takt. Nu för tiden har jag inte tålamod för fem öre med krukväxter som inte är supergröna, pigga och spänstiga utan de får en köksbegravning direkt (läs: sophinken). En Dracena till mig och Elin fick en likadan palm som hon tog livet av. Rödgula tulpaner och TRE påsar Doritos och lugnet har infunnit sig! På chokladhyllan hittade jag en nypremiär: Guldnougaten. I perioder har jag dille på Dubbelnougat som är ett lager med hasselnöts-nougat och ett lager med mörkare mandelnougat och det är mandelnougaten som är godast. Jag har undrat lite var Guldnougats-originalet har tagit vägen. Är det jag som letar dåligt i chokladhyllan? Så låg den då åter i hyllan och på förpackningen står det "Nypremiär!". Det var alltså varken inbillning eller dåligt letande. Mums!


Stephen King-boken var inte bra eller bara fel bok just nu. Jag läste en stund idag och märkte att jag inte kunde koncentrera mig på hans stundtals långa meningar med bisatser och parenteser och kursiv text mitt i alltihop. Jag byter till "Damernas detektivbyrå" av Alexander McCall Smith och det är en pocket på behändiga 235 sidor, så den orkar jag hålla upp medan jag läser till skillnad från herr Kings inbundna tegelsten.


Nu är det inte mycket kvar av marsvinens julklapp.... De går fram som militanta termiter på uppdrag! Apropå termiter, så sa Clint Eastwood en gång att hans gamla hus håller ihop tack vare att termiterna håller varandra i händerna! Min livliga fantasi gör att jag klart och tydligt ser rad efter rad med termiter som håller varann i hand och peppar alla till att inte släppa taget. :-)


Jahaja.

Om det blir så här mycket när jag INTE har något att skriva om, hur mycket blir det då när VERKLIGEN har något att skriva om?


Fridens.

 
 
Nannis

Nannis

28 december 2007 21:21

Hej Ewa! Alltid trevligt att kika in och läsa dina funderingar. Men ajg måste fråga dig, vad är Doritos? *klurar på*
Sköt om dig! *kram*

http://nannis.blogg.se

 
Jag själv

Jag själv

28 december 2007 22:41

Doritos är amerikanska, trekantiga majschips och de som jag har dille på har "Nacho cheese"-smak. Inte lämpligt när man kämpar med vikten, men just nu bryr jag mig inte.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards