Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Egensinnig elektronik

Av Ewa - 31 oktober 2007 16:19

Vecka 5, dag 3

Eftersom det blev minimalt med träning förra veckan, så fortsätter jag promenadprogrammet där jag slutade dvs med kontinuerligt tempo i 60-75 minuter. Det blev 75 minuter och det var skönt! Endast +5 grader och vansinnigt soligt - precis som det ska vara! :-)  Jag blev förstås trött efteråt och det känns inte som vanlig trötthet, så jag misstänker att en förkylning ligger och lurar.... >:-(    Tvi, tvi, tvi - vik hädan virus-busar!


Vi har två DVD-spelare som jag kallar för Den Gamla och Den Nya. Det är Den Nya som är egensinnig och som alltför ofta får mig att bli riktigt, riktigt grinig. Den Nya har en hårddisk som vi spelar in på och ibland bränner över på DVD-skivor och den delen har inte vållat några problem. Det är bas-funktionen, att spela upp en DVD-film, som har mycket övrigt att önska. Av någon fullständigt outgrundlig och vansinnigt irriterande anledning, så vägrar Den Nya att leverera svensk text ifall den inte känner för det. Den är konsekvent så till vida att det är samma filmer/serier som förblir otextade, men i vad finns konsekvensen när det är vissa säsonger av en serie som inte har svensk text???? Det var en säsong av "Buffy" som jag tog mig igenom utan text och nackdelen är att volymen måste höjas. Den Nya DVD:n vill inte texta "Angel", men vi har tagit i med hårdhandskarna och flyttat ned Den Gamla och pålitliga DVD:n. Visserligen är bildkvalitén något sämre, men det finns text, så vi inte behöver bli döva på kuppen. HA! Jag lade märke till att när jag körde "Angel" i Den Nya, så var menyer och annat på engelska och när jag kör i Den Gamla, så är de på tyska. ?????  Nu ska jag börja på säsong två av "Angel" och vi får väl se vilken DVD som får den stora äran. Det är ett plural gånger som jag har returnerat en film av just den anledningen att texten saknas, men den har kommit i retur med beskedet att texten visst finns där och de får det att låta som att jag har glömt att läsa den magiska formeln eller att jag har något okänt synfel och att det är därför texten inte syns. Den finns även om den inte syns.


Pär och jag veckohandlade på Konsum och sedan har han tagit sin spring-runda. Ikväll lagar jag middag (falukorv med pasta och råkost-sallad) och Pär städar hos grisarna. Omväxling förnöjer! Elin diskar.


Igår kväll hade jag tråkigt, så jag försökte jag lösa korsord, men det var inte kuligt alls. Jag hade lust att läsa! Jag fick krypa till bok-korset och har börjat läsa en engelsk bok av Dave Hill som heter "Dad's life". Den är charmig och verkar lovande.


Det är likadant för mig varje gång det blir höst och alla färger flammar: jag får en vansinnig lust att teckna! Det är så nu oxå, men jag har svårt att komma till skott. Jag har i alla fall börjat med ett kort till Elins ena kusin som fyller år om ett par veckor. Problemet är att jag får så ont i handen efter bara en halv timme. Varför har jag inte fått någon tid hos ortopeden ännu?


Adjö.


PS: Kungsörnens tortiglioni med VIT fiber. Vad då VIT fiber? Vi ska ha det till middags-korven.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards