Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

Bok-panik!

Av Ewa - 27 oktober 2007 11:03

Vecka 4, dag 6

Tänk om jag kunde kompromissa mer! Svart eller vitt. Allt eller inget. Träna varje dag eller inte alls. Jag blir trött på mig själv! Jag åkte aldrig till SATS igår och det bestämde jag mig för redan på torsdag kväll. Det blev en sovmorgon i stället och jag kom inte ur sängen förrän efter tio, men var ändå trött. Idag har jag ont i knäet och har ingen lust att vara ute i det grå-kulna plus-åtta-gradiga höst-rusket. Eftersom jag kan äta vad jag vill idag, så är det en dag som är gjord för att se på DVD och mumsa på godsaker. Igår fick vi hem säsong sex av "Frasier" som hela familjen är såld på och första säsongen av "Angel" som Elin och jag gillar. Jag kan minsann hålla mig sysselsatt utan träning, så det så!


Jag sitter fortfarande vid frukostbordet och dricker te. Pär och Elin har åkt till Skärholmen. Elin har en obändig "jag-har-höstlov-energi" och flirtade vilt med Pär om en pappa-och-dotter dag där hon får sätta sprätt på en del av sin månadspeng och pappa Pär får betala för fikat. Han föll för det, med dunder och brak. Han ska köpa en ny mobiltelefon, så han skall passa på att titta på och känna på några. Dessutom har han i uppdrag att köpa wienerbröd åt mig och det är ju fruktansvärt viktigt!  ;-)


Mellan midnatt och halv två satt jag och läste ut "Shadow man" och den var riktigt, riktigt bra! Fruktansvärt otäck våldsmässigt sett och mycket av intrig och stämning påminde om "När lammen tystnar" av Thomas Harris. Den här boken är författarens debut-roman och även om berättelsen är grym och våldsam, så fanns där en naivitet som störde mig och som jag har svårt att sätta fingret på. Huvudpersonen, Smokey Barret (en kvinna vilket inte framgår av namnet) är FBI-agent och leder ett eget handplockat gäng. Alla utvalda har sina bagage att släpa på samtidigt som de är otroligt skickliga på någon speciell sak. Alla har hela tiden full förståelse för vad någon har gått igenom och alla reagerar hela tiden på exakt rätt sätt och hur naturligt är det? Det finns en kvinnlig medarbetare som hela tiden avslutar det hon säger med "raring". Det kanske fungerar på amerikansk engelska, men i den svenska översättningen blev det snabbt fånigt och till slut, så hoppade jag automatiskt över det ordet. Den är i alla fall mycket läsvärd. Nu råder bok-panik!!! Jag tittade i min hylla med olästa böcker och där finns bara böcker på engelska och jag vill läsa på svenska!! Det måste bli en bokbeställning och jag måste kolla om de har express-leverans med hemköring eller så får jag ta en favorit i repris medan jag väntar.


Trevlig helg!


PS. Kom ihåg att ställa klockan en timme tillbaka!

 
 
Helén

Helén

27 oktober 2007 12:22

Vad härligt med en pappa-dotter dag! Min man längtar nog tills lilltjejen blir tillräckligt stor för nåt sånt... hon kommer att bli såå bortskämd! ;)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards