Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Förlamande ynkedom

Av Ewa - 25 oktober 2007 16:06

Vecka 4, dag 4

Jag var alldeles för trött för att sätta press på mig själv, så det blev ingen promenad idag utan jag sov i soffan i stället.


För två veckor sedan hade jag fullt upp med träning, tandläkar-skäll, utvecklingssamtal och middag hos svägerskan. Förra veckan var det träning, läkarbesök och frisörbesök. För mig har det varit ovanligt mycket och det är tröttheten efter det som jag känner nu. Ju längre tid som jag har varit ifrån arbetslivet och medföljande stress, desto mindre stress tål jag och i mina öron så låter det ologiskt. Det är kanske så att jag måste vara utsatt för en viss stress-dos varje dag för att inte tackla av och nu har det gått hela sju år sedan jag arbetade, så min stress-buffert är borta. Jag kan inte låta bli att känna mig ynklig. Idag har jag känt mig handlingsförlamad och enbart sovit och suttit i soffan och sett på flera avsnitt av "Buffy" och det krävdes mycket energi för att få in mig själv i duschen. Jag vill sova mer.....


I morgon ska jag till SATS och på kvällen blir det choklad. Jäss!


Adjö.

 
 
Helén

Helén

25 oktober 2007 16:37

Jag var sjukskriven en tid för några år sen, då jag "gick in i väggen". Kan säga att min stresströskel är MYCKET lägre sedan dess, även sen jag kommit igång och jobbat. Blir mycket lättare stressad och när det blir för mycket blir det kaos i huvet.
Dessutom har mitt minne blivit sämre. Det är precis som att hjärnan inte kan ta in lika mycket info längre och det är mycket svårare att lära nytt känns det som... känns väldigt ledsamt, men det har varit så i flera år nu, så jag tror att jag får acceptera att det kommer att förbli så...

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

26 oktober 2007 00:07

Hej och tack för besöket på min blogg.
Jag förstår din känsla av trötthet. Jag kan också känna mig helt utmattad efter ett par dagars måsten och stress. Men inte katten är man ynklig för att man är trött, nää. Varför stressa runt i onödan om du inte mår bra av det. Gör det som känns bra i din egen takt.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards