Alla inlägg den 30 september 2007

Av Ewa - 30 september 2007 19:05

Från och med idag, söndagen den 30 och sista september, ska här skärpas och jag kommer INTE vika av från den smala vägen.

BASTA!

För att sätta press på mig själv, så skall jag väga mig varje måndag och dessutom ta med resultatet här i bloggen.

Jag kommer även att mäta mig en gång i månaden, med start idag, men de resultaten förblir privata.

Från och med nu är det lördagar, från midnatt till midnatt som kommer att vara det dygn då jag får äta vad jag vill.

Jag fungerar så att det är antingen eller som gäller; allt eller inget; svart eller vitt. I alla fall när det gäller min vikt. Jag klarar inte av någon balansgång på mitt-emellan-spången. 

På en lapp har jag skrivit upp det som jag inte kan äta och det som är helt ok att äta sex dagar i veckan och Pär har fått läsa den lappen och det är för att jag ska slippa höra hans spydiga kommentarer ifall jag äter någonting t.ex på kvällen efter att middagen är avklarad.

Det känns alltid bra att fatta beslut om förändring, tycker jag!

(Jag undviker svordomar så mycket jag bara kan, särskilt i rubriken, men idag ville jag ge extra tryck åt det hela.)


Vi har städat idag. Elin städade sitt rum och sedan hjälptes hon och Pär åt med övervåningen medan jag röjde runt här nere. Jag är en pedant, det erkänner jag, men jag tillhör nog den mildare varianten dvs jag blir inte galen om allt inte ligger på sin rätta plats. De dagar jag städar, så går en del av tiden åt att plocka undan diverse prylar och om jag slapp det, så skulle jag nog kunna korta av städningen med en halv timme. Det kändes som om jag aldrig skulle bli färdig! Nu är det i alla fall rent och fint och det är det hos grisarna oxå.


Jag erkänner att jag blev lättad över att slippa åka till Grönan igår, men jag blir ändå lite purken över att det var så himla bra väder idag, när Ericsson abonnerar i stället. Förra året var det visst tvärtom med vädret, så någon sorts rättvisa var det väl. 


Adjö.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards