Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Ändrade planer

Av Ewa - 29 september 2007 11:18

Det BLÅSER.

Det regnar.

Det är mörkt.

Vi är hemma dvs inget Gröna Lund.

Elin och hennes kompis (som sov över och skulle ha följt med) blev naturligtvis besvikna, men det gick över förvånansvärt fort. Elin fick lite pengar av oss och sedan tog de tåget till Stockholm. Det här med att kunna åka in till Stora Sta'n utan föräldrar är ju en höjdare och det blev ett alldeles utmärkt alternativ. Själv vet jag inte hur jag ska få dagen att gå. Pär och jag funderar på att åka och köpa fika-bröd och tröst-smaskens och sedan blir det nog "Buffy" för mig. Jag har ont mellan skulderbladen igen och handen föredrar nog att jag inte sitter vid datorn mer än nödvädigt. Det är flera veckor nu som jag har varit inställd på Grönan, så nu har hjärnan kortslutit, så att jag inte kommer på något annat att göra. Vi har varit på Grönan med Scania två gånger tidigare, alltid i slutet av september efter att det har stängt för säsongen och båda gångerna har vi haft löjligt tur med vädret, men turen ska man ju inte förlita sig på......


Jag surfade runt på Eniro och hittade "Nallebudet". Vilket underbart alternativ till blommor! Jag är löjligt svag för nallar..... ;-)

www.nallebudet.se


Adjö.

 
 
Ulle

Ulle

29 september 2007 13:12

Visst är dom underbart söta dom där smånallarna! Jag fick ett nallebud av min väninna, när jag var inlagd en längre tid på lasarettet. Och jag blev så glad. Mycket roligare att få än en bukett med blommor som snart vissnar...

http://ulles

 
Åsa

Åsa

30 september 2007 19:42

Roligt att jag kunde bidra med tips om rengöring av marsvins flaskor!
Glad också att hitta till din blogg, så hit kommer jag fler gånger.
Tipset om nallebudet var bra.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards