Alla inlägg den 14 september 2007

Av Ewa - 14 september 2007 14:29

Elin hoppade på en kompis studsmatta igår, landade helt galet och stukade till foten ordentligt. Pär har hela tiden varit motståndare till dessa studsmattor och gissa om han har fått vatten på sin kvarn nu! Hon är hemma idag och hoppar runt på ett ben och det är ingen graciös syn..... ;) Jag smörjer in med Zon-salva och lindar den och så får hon vila, vila, vila. Vi hade planerat att se "Shrek den tredje" i morgon, men det blir inställt. Det känns som om det är mycket som vi har tänkt och planerat som inte har blivit av den senaste tiden. Det är alltid någon som är sjuk eller känner sig allmänt hängig. Jag börjar bli leds. Min första tanke var hur jag skulle få helgen att gå nu då?


Det blev inte många timmars sömn i natt. Först låg jag och läste till klockan ett, men hade svårt med koncentrationen. Sedan tog det minst en timme innan jag somnade ordentligt (det är just den biten som dropparna hjälper till med). Klockan fem var jag på toaletten och sedan sov jag till halv åtta. Det var tredje natten och sömnbristen börjar kännas av. Även humör-mässigt. När jag promenerade, så hade jag "ångest-tempo" större delen av sträckan och jag jagade endorfiner, men det var resultatlöst.


Jag handlade lite på Konsum oxå och tröst-köpte "2 filmer för 99 kr". Den ena var "Syskonen Baudelaires olycksaliga liv". Ända sedan den släpptes på DVD har jag inte kunnat bestämma mig för om den är värd att köpa, men för bara 49.50 var det värt att chansa. Vilken film!! Så annorlunda och häftig! Jim Carrey som greve Olaf är härlig! Det som jag uppskattade absolut mest med filmen var just det att det bara var en massa elände med skruvad humor och vääääldigt långt från det sockersöta gulle-gullet. Aj lajk it!


Det var strålande sol när jag steg upp i morse, men medan jag var ute, så blev det allt molnigare och det blåste allt mer och nu regnar det. Perfekt utgångsläge för soffan, film och helg-godis.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards