Alla inlägg den 6 september 2007

Av Ewa - 6 september 2007 18:28

Det mesta känns tungt nu. Det beror endast på min vikt (det blir ju tungt i dubbel bemärkelse ;p  ) och beskedet jag fick i tisdags. Jag pratade med min husläkare om medicin mot övervikt kan vara ett alternativ, men icke. Den hjälper till att dämpa hungerkänslorna, så att man inte äter hela tiden och det är inte det som är mitt problem. Hon sa oxå att undersökningar har visat att när personer har slutat med medicinen, så har de ökat i vikt igen + litet till. Det enda jag kan göra nu är att låta allt det här sjunka in och sedan acceptera att jag måste ha tålamod - det är det som gäller och det är det som fungerar i längden.


På hemvägen hade jag tänkt att förlänga promenaden, men jag kände att jag, helt enkelt, definitivt inte hade lust, så det blev bara 25 minuters promenad dit och 20 minuter hem (TILL vårdcentralen är det mest uppför...).


Läkaren kunde förresten se, att jag är röd i halsen och jag har ret-hosta och känner mig täppt i näsan. Frågan är om det blir SATS i morgon eller inte och det blir bäst om jag bestämmer det redan ikväll, så slipper jag känna att jag inte lyckades ta mig dit den här gången heller.


Nu ska jag skicka iväg mina sim-ar jorden runt!


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards