Alla inlägg den 5 september 2007

Av Ewa - 5 september 2007 16:50

Det var dax att hitta en ny promenadväg, så i stället för att svänga höger och uppför en krokig backe, så fortsatte jag framåt. Jag gick och gick och gick. Jag passerade får och hästar och det fanns ingen trottoar..... Nu var jag ute på landet! ;) Jag fortsatte bara längs vägen och jag hade mina aningar om var jag skulle hamna och det stämde. Nu kände jag igen mig. Det är skönt att gå en runda som är, i alla fall bitvis, ny för det finns nya vyer och hus och jag tänker inte lika mycket på hur långt det är. Idag hade jag bra fart och det tog 70 minuter innan jag kom hem. Solen sken, svaga vindar och +13 grader - HÄRLIGT!


Det kom två filmer som jag hade förhandsbokat: "Pans labyrint" som vi inte har sett än och "The number 23" som Elin och jag såg. Jim Carrey har huvudrollen och när det gäller den skådespelaren, så är det en himla tur att man har rätt att ändra åsikt. Jag har gått från att tycka att han är en jobbig gummi-liknande Jerry Lewis-kopia (jag avskyr JL:s filmer) och sedan att han inte är så tokig till att tycka att han är en av de bästa skådespelarna. "The mask" - han är så vansinnig. "Liar, liar" - hur orkar han? "The majestic" - han är ju en BRA skådespelare! "Eternal sunshine of a spotless mind" - han blir bättre. "Bruce den allsmäktige" - överraskande bra och så "The number 23" där han bekräftar att han ÄR EN BRA skådespelare. Filmen skiljer sig från mängden och är allt annat än förutsägbar och det var just det som Elin oxå gillade. Nu har herr Carrey dessutom blivit så pass gammal att han kan spela pappa till en tonårsson. Rekommenderas!


I morgon ska jag träffa min husläkare och jag har så många saker jag vill ta upp med henne (och dåligt minne), så jag har skrivit punkter på en lapp (som jag ska komma ihåg att ta med mig...).


Förutom det tröstande åsk-vädret igår, så beställde jag kläder från Ellos och det var bara mjuka "Depp & Tröst-kläder" dvs mjukisbyxor, stor tröja, strumpor, underkläder i storleken större än vad jag har nu. Kläder som jag kan gömma mig i och känna mig mindre tjock i.


Adjö.


PS. I morgon kommer "The Sims - jorden runt"!!!



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards