Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Ewa - 23 augusti 2007 18:33

Det är så skönt med kort hår!!!

Det är svalt och skönt om huvudet. Klippningen blev snäppet bättre än förra gången. Det är lite märkligt att det kan bli så mycket hår på golvet när hon egentligen inte klipper något på längden utan bara tunnar ut det. Jag kände för något extravagant efteråt, så jag köpte ett schampo av märket Kerastase (för måååånga år sedan använde jag deras inpackning som var mycket bra) för torr hårbotten som kostade 209 kr. Gulp! Jag ville försäkra mig om en komplett kur för min kliande hårbotten, så jag köpte även ett serum i samma serie som ska masseras in och sitta över natten och det kostade 229 kr. Dubbel-gulp! Frisörerna hävdar att alla schampon innehåller samma saker och att skillnaden mellan billigare och dyrare schampon har att göra med att de billigare innehåller betydligt mer vatten. Så pass dyra som märkes-schampon är, så borde de vara i pulverform! Dagens inköp är mot bättre vetande eftersom jag sällan har upplevt dyra schampon som bättre utan tvärtemot - det har hänt att håret inte ens känns rent efter en tvätt.

Jag har inga dolda förhoppningar om att få det perfekta håret bara jag hittar Det Rätta Schampot för jag är alldeles tillfreds med mitt hår utan det är nog bara ett behov av att lyxa till tillvaron.


Jag var helt färdig när jag kom hem och bestämde mig för att promenera i morgon i stället för styrketräning.

JAG VILL BLI AV MED DEN HÄR DJ-A FÖRKYLNINGEN!


Det var jag som lagade middagen idag (och Pär som diskade) eftersom Pär och Elin var på banken. Hon har fått sitt konto och bankomatkort och månads-pengen är överförd, så hon ville aktivera kortet och ta ut pengar till imorgon när hon och en kompis ska shoppa. Det var inga problem och jag har en känsla av att hon känner sig lite mer vuxen nu.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards