Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Ewa - 21 augusti 2007 20:02

Jag ringde och ändrade tiden hos kirurgen till om två veckor. Jag vet egentligen inte varför. Det känns helt enkelt inte bra eller rätt(?). Pär ger mig dubbla signaler för dels säger han ok till operationen samtidigt som han inte förstår vad ett rådgivande samtal ska vara bra för SAMTIDIGT som han ju begriper att jag inte bara kan ringa och beställa en tid för fettsugning. En av fördelarna med att prata med kirurgen kan vara att han är objektiv. Det är samma sak med min husläkare. Övervikt och fetma är lite tabu och skam och i de flesta fall är det självförvållat. Jag kan känna att eftersom min övervikt är mitt eget fel, så är det JAG som får rätta till det. Jag skulle kunna se fettsugning som ett hjälpmedel, men kan inte låta bli att se på det som en genväg eller som fusk.  JAG VET INTE!!!  Jag vet bara att så länge jag inte känner mig säker och övertygad, så kan jag heller inte bestämma mig. Jag får se om ytterligare två veckor i betänketid hjälper.


Jag promenerade i 65 minuter eller 3378 steg eller två kilometer. Det var lika tungt som igår och det tog lång tid innan det "lossnade". Efteråt mådde jag uselt och har varit helskum i magen.


Allt är skit.


Go'natt.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards