Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Öronproppar rekommenderas

Av Ewa - 15 augusti 2007 18:51

Elin och jag såg "Harry Potter och fenixorden" idag och den var BRA. Från och med den andra filmen har jag sagt "Det här är den bästa hittills!" och det kunde jag säga den här gången oxå. I själva filmen fick man se glimtar från det första året på Hogwarts och de var ju så små då! Ju äldre de har blivit desto bättre har skådelspelarinsatserna blivit. Nu blir det lite "jag-HAR-blivit-gammal-gnäll" och det gäller volymen på bio nu för tiden. THX och Dolby Surround i all ära, men ljud-KVALITET har inget att göra med volymen. Jag borde ha tagit med mig öronpropparna..... Vi köpte faktiskt godis på Caramella trots att det inte var någon godis-dag, men det var inte så mycket och det var bara GANSKA gott. Jag tycker inte om att gå på bio längre; det är alldeles för dyrt och det borde INGÅ godis i biljett-priset och så är det ju volymen, som sagt, men "Harry Potter" och "Shrek" tillhör undantagen. Tacka vet jag soffan och DVD-spelaren!


När vi kom ut från bion, strax efter klockan 14 hade det blivit molnigt och börjat blåsa ordentligt. Det är så nu med och det känns skumt. Det är förmodligen regn på gång.


Jag låg och läste till kvart i ett i natt; jag hade svårt att sluta. När klockan ringde klockan åtta, så lyckades jag stiga upp på en gång. Att vara inne i Stockholm tar på krafterna, tycker jag och nu är jag ordentligt trött. Jag ska göra en kanna te och spela Sims. Min senaste familj fick tvillingar, så då övergav jag dem och nu har jag precis gjort ett nytt hus och det saknas bara en familj.


Slut för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards