Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Svettigt

Av Ewa - 6 augusti 2007 16:12

+24,7 visar den digitala termometern och det är i alla fall sex grader för varmt för mig. Förkylningsbacillerna stortrivs och har tydligen inga som helst planer på att överge mig. Näsan är täppt och halsen slemmig, så nu tog jag en dos av Cocillana-Etyfin. För säkerhets skull, så hoppar jag över Theralen-dropparna ikväll. Kombinationen är nog inte den smartaste...... Magen är hel-skum och jag mår litet illa. Det här är inge' kul.....


Jag har städat den övre marsvins-buren och den nedre får, som vanligt, vänta tills det är läggdax för grisarna. Jag öppnade en ny säck med hö oxå och det är som lilla julafton för dem. Smaskens!


Tisdagen den 21 augusti, om två veckor alltså, har jag tid hos Kirurg Centrum för ett rådgivande samtal. Jag har tittat närmare på informationen på hemsidan och fick en liten kalldusch: eftersom fettsugning inte är ett alternativ till vanlig viktminskning (och det visste jag ju redan), så bör man ligga så när sin målvikt som möjligt. Hmmmm. Jag får ta en sak i taget och se vad läkaren säger.


Nu är det roligt att spela Sims igen och familjen som jag spelar med nu är inne på den andra generationen och arbetar på den tredje, så att säga. Jag utnyttjar möjligheterna till trädgårdsskötsel och fiske mer än jag har gjort tidigare. Mamman i familjen har guld-medalj i trädgårdsskötsel och är en hejare på att odla fram äpplen, apelsiner, citroner och tomater som de sedan kan göra väldigt mättande frukt-juicer av. De har en damm oxå som de brukar fiska i, men jag upptäckte nu att fisken är "slut". Hoppsan! Räcker det med att plantera sjö-växter eller måste jag göra en helt ny damm? Sims är ett amerikanskt spel och när jag uttrycker mig på det viset, så är det inte för att konstatera fakta utan för att det, för mig,  är något negativt. När det gäller kvinnorna så är det långt hår som dominerar, stora bröst och smal midja, åtsittande kläder och höga klackar. Om de blir tjocka, så lägger sig all övervikt på brösten och rumpan, litet på magen, men midjan förblir smal. Önsketänkande de luxe! Det amerikanska lyser även igenom när det gäller inställningar/ambitioner. Det gäller att ha STORA ambitioner som t.ex sjukhuschef, företagsmagnat eller galen vetenskapsman. Några dagar innan de "växer upp" (till skolbarn, tonåring, vuxen eller åldring), så dyker det upp en ruta där det står om sim-en är på rätt väg dvs på väg att bli perfekt eller om ambitionen är så låg att sim-en riskerar trauman senare i livet. När min sim-mamma blev åldring, så hade hon inte uppnått sin livsönskan att ha tre barn som tar universitetsexamen och då dök textrutan upp med ett meddelande i stil med att det trots allt hade kunnat vara värre! Det är inte ofta som jag lyckas med att sim-arna uppnår sina livsdrömmar samtidigt som de ska få det vanliga livet att fungera. Ska man tolka det som att de är ena riktiga nollor? På det sättet är det likt det riktiga livet: det finns ingen som lyckas med att få en perfekt familj samtidigt som man når toppen inom en karriär. Det är alltid någonting som kommer i kläm även om det inte syns utåt.


Slut för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards