Direktlänk till inlägg 5 augusti 2007

Helt slut

Av Ewa - 5 augusti 2007 12:15

Oj.

Efter en kraftig infektion t.ex förkylning kan man bli deprimerad helt enkelt för att kroppen är sliten. Det har jag råkat ut för nu. Eftersom jag redan lider av depressioner, så är jag kanske extra mottaglig. Jag uppmärksammade de första signalerna igår. Pär och Elin åkte strax före klockan sju och de väckte mig för att säga hej då. Jag blev väckt mitt i en dröm och var hur groggy som helst, så jag sov ett par timmar till efter det. När jag steg upp igen vid 9.30, så hade grisarna tydligen glömt att Pär faktiskt gav dem (en ovanligt tidig) frukost för det var ett fasligt hallå när jag kom in i köket för att äta min frukost. De var ihärdiga, men inte ens de orkar hur mycket som helst. Det var dax för vecko-städning eller MÅNADS-städning eftersom det var fyra veckor sedan sist. Jag klarade av köket först, så att grisarna skulle kunna vara ute och sträcka på benen. Det var sanslöst skräpigt överallt, men då är det, på sätt och vis, mer taxamt att städa. Närmare 14 var jag färdig efter nästan tre timmar och det var dax att äta lunch och det var efter det som tröttheten och apatin slog till. Jag bara satt. Den planerade duschen blev inte av. När Pär ringde från Grövelsjön, så orkade jag bara svara enstavigt. Jag tittade på "Cosby" och "Reba", men det var inte kul igår. Jag spelade Sims, men blev mest irriterad på att de stampar med foten i golvet när något är i vägen och "glömmer bort" det jag har planerat att de ska utföra. Chokladen och ostbågarna var inte goda. Jag var så trött! Det som fungerade var att läsa, så det gjorde jag (HP and the deathly hollows är BRA). Jag sov mellan midnatt och åtta när väckarklockan talade om att grisarna skulle ha frukost. Juice + mina mediciner och sedan sov jag till klockan elva. Jag hade ingen lust att stiga upp. Mattorna ligger kvar på torkställningen på balkongen efter gårdagens städning, jag MÅSTE duscha och jag har lovat Pär att stryka några skjortor och jag borde börja med en ny matsedel. Var är orken?


Jag är och har alltid varit intresserad av språk och ju äldre jag blir desto mer upprörd blir jag över hur vårt svenska språk utarmas och misshandlas. Min dotter som besöker chat-rum säger oxå att det är skrämmande många som inte kan stava ordentligt. Därför startar jag en ny omröstning: Hur pass viktigt tycker du att det är att kunna svenska ordentligt? Mitt svar är förstås "MYCKET viktigt".


Slut för idag.  :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards