Direktlänk till inlägg 25 juli 2007

Besviken onsdag

Av Ewa - 25 juli 2007 16:14

Elin och jag hade planerat att shoppa idag, men igår fick hon ont i halsen och idag är hon ordentligt förkyld. Jag blev riktigt besviken faktiskt. Den här gången hade vi kunnat köpa, inte bara så'nt vi behöver utan mest så'nt vi vill ha och vi hade kunnat göra det utan att få dåligt samvete. Suck. Hon har ett väl fungerande immunsystem vilket gör att hon blir riktigt dålig inklusive feber, men hon blir oftast frisk fort. Det får bli en annan dag.


Pär och jag promenerade och passade på att gå till banken för han behövde bl.a en ny dosa för internet-banken. Det drog ut på tiden och vi kunde inte fortsätta vår raska promenad förrän efter 20 minuter och då hade luften gått ur mig tillsammans med lusten, så vi gick direkt hem i stället för den planerade längre rundan. Det blev i alla fall sammanlagt 55 minuter rask promenad.


Handen känns ännu litet bättre idag, så det går åt rätt håll och det verkar som om jag kan åka till SATS på fredag.


Nu är jag inne på tredje veckan med min skärpning sedan viktökningen på 1 kg och det både går och känns bra. Knepet är och det är väl ingen revolutionerande upptäckt att jag äter mig mätt (det är inte ofta jag gör det eftersom jag sällan har matlust eller intresse av att sitta och äta) och det gäller speciellt middagen, så att jag inte blir hungrig senare på kvällen. Nu när Pär lagar maten, så har jag lättare att äta ordentligt för jag tycker alltid att maten smakar bättre när någon annan har lagat den. Det är en krydda som man inte kan ha i en burk i kryddhyllan vilket är synd!


Elin upptäckte en ny knöl nedanför hakan på Mysan. Jag blev alldeles kall för jag minns vad vi enades om efter hennes operation; om det kom tillbaka skulle vi avliva henne i stället, men när det kommer till kritan, så vill vi ju inte det. Vi väntar till på fredag och om knölen inte har blivit större, så är det förmodligen bara körtlarna. Håll tummarna!


Slut för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards